Haita, cea mai frumoasa forma de socializare online
Cred ca este pentru prima oara cand intru intr-un grup pe Facebook atat de animat si de minunat ca cel intitulat Bloggerite, creat de Elena Cîrîc si Sabina Cornovac.
Are un inceput bun si sper sa ramana asa. Interactiunea vine firesc si sper ca mitul femeilor care nu umbla in haita dupa modelul barbatesc va fi in final spulberat.
Doua idei pe care le rumeg de ceva vreme:
Inchirierea comunitatilor Facebook: pagini si grupuri
Co-Branding
…este prima oportunitate care imi vine in minte, atunci cand vorbim despre inchirierea comunitatilor.
Sa luam exemplul a doua marci romanesti: Farmec si Jolidon, ca tot se apropie Cluj Brands Tour.
Din cate stiu, Farmec a intrat in peisajul Social Media din Romania cu o campanie de blog advertising, care cel mai probabil a contribuit la strangerea unui numar de 11.590 de fani pe pagina de Facebook.
Am cautat o pagina oficiala si pentru Jolidon Romania, insa n-am gasit-o in primele rezultate pe Google, Facebrands sau Facebook. Tot ce-am gasit este o pagina creata automat prin Wikipedia, care numara 1.188 fani si o a doua cu 66 de fani, care nu pare a fi cea oficiala pentru Romania. Pe site, nici vorba de pagina Facebook. Nu-mi ramane decat sa presupun ca Jolidon Romania nu are o pagina pe Facebook.
Daca Jolidon si-ar dori sa intre in peisajul Social Media romanesc, ar putea sa initieze o campanie de co-branding cu Farmec. Am luat in considerare si faptul ca desi publicul tinta este feminin, el poate fi pe alocuri diferit din cateva puncte de vedere, insa cred o actiune de co-branding de acest tip ar duce la crearea unei baze initiale de fani pentru Jolidon, alaturi de fanii care si-au exprimat deja preferintele pentru marca pe pagina de comunitate.
Comunicarea co-branded se poate realiza sub forma de mesaje publicitare publicate pe wall, aplicatii de Facebook, programe de fidelizare a fanilor de brand-uri romanesti si poate concursuri.
Este doar o idee de “monetizare” a comunitatilor stranse de anumite marci pe Facebook.
Comunitate si blog advertising
Elena si Sabina au creat Bloggerite, un grup cu 188 de membrii, de care ar putea beneficia orice marca care se adreseaza publicului online feminin. Nu stiu daca Elena si Sabina s-au gandit la aceasta varianta, tinand cont ca grupul a fost initat pentru ajutor reciproc, insa cred ca ar fi cateva marci dispuse sa comunice prin cele 188 de bloguri catre consumatorii lor finali si/sau sa realizeze campanii pentru lansare de produse, in general tot ce tine de lifestyle, fashion & beauty.
Cred ca exista potential pentru o mica retea de blog advertising, care sa comunice pentru diferite marci catre publicul online feminin.
Credeti ca exista marci care si-ar dori sa comunice prin cele doua metode expuse mai sus ?