
Citind cu atenție prezentarea lui Brad Frost (o găsiți mai jos), mi-am dat seama că trăiesc și într-o altă bulă decât cea online, respectiv cea mobilă.
Experiențe în marketingul aplicațiilor mobile iOS
A trecut cam un an și jumătate de când mă joc pe un teren destul de puțin umblat, încercând și eșuând, într-un domeniu în care studiile de caz sunt foarte rare, analizele sunt livrate doar pe vânzări și fără surse de trafic, cuvinte cheie sau alte informații utile pentru un om care vrea să-și cunoască consumatorii (vorbesc strict de universul AppStore). Citesc studiile globale pentru o monitorizare a pieții, însă fără o analiză amănunțită și personalizată, previziunile sunt inutile, chiar daca am depășit primul prag – cel de 1.000 de descărcări per aplicație (din prezentare: 80% din aplicații înregistrează sub 1.000 de descărcări).
Am trăit cu senzația ca lumea mobilă internațională este un spațiu explorat de mulți marketeri, însă cunoscut de prea puțini. Acum, văzând graficele de la începutul prezentării, îmi dau seama că unde nu sunt suficienți consumatori, nici prea mulți marketeri n-au cum să fie. Uneori, mă gândesc că este un univers haotic pentru că nu pare a funcționa după un mecanism.
Mecanisme de mobile apps marketing
Mi-ar plăcea să găsesc mecanisme de marketing implementate cu succes, care să poată servi drept inspirație, însă cele puține publicate online nu oferă modele de marketing, ci doar prezentarea rezultatelor unor teste. Dificultatea impusă de nișa mobile stă tocmai în lipsa informatiilor despre consumatori și strategii capabile să aducă rezultate similare de la o aplicație mobilă la alta. Sunt multe de spus, însă mai bine răsfoiți prezentarea lui Brad Frost pentru că expune starea pieții, iar eu vorbesc doar despre o bucățică mică, cea de marketare a aplicațiilor mobile native iOS.