• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / Social Media Marketing / Detalii care fac diferenta in blog advertising

Detalii care fac diferenta in blog advertising

Înainte de toate, o mică precizare: mă consider mai mult marketer decât blogger și nu am pretenția de a oferi altceva decât mici observații referitoare la blog advertising.

Blog Advertising .com versus .ro

Mi-aduc aminte cu mare drag de bloggerii .com cărora le-am scris, rugându-i să-mi promoveze produsele, chiar și de Crăciun, când lumea întreagă e ocupată cu sărbătorile, fără să le trimit măcar o bombonică virtuală, însă n-am uitat să le mulțumesc. Au scris fără întrebări, cerințe, iar în cea mai recentă campanie, unul singur din 20 n-a răspuns la e-mail-ul meu. Tind să cred că ei au perceput cererea mea pentru advertoriale cu totul altfel decât mă așteptam, respectiv ca idei de conținut pentru blogurile lor. Frumos.

În .ro, nu fac PR, însă pentru moment observ din umbră niște elemente lipsă față de .com. Știu că nu-i frumos și corect să generalizez, însă nu-i frumos nici să arăt cu degetul. Revenind, ziceam de câteva elemente lipsă în .ro: viteza de reacție, mulțumirile, articolele scrise și asta în contextul în care unele mărci oferă fără să ceară absolut nimic în schimb. E trist și-atât. Suntem prea ocupați să scriem despre lucrurile frumoase pe care le primim?

Despre ce era vorba în Social Media?

Din câte știu eu, Social Media înseamnă să oferi motive celor prezenți pe rețelele sociale și cititorilor de bloguri să te asculte, să-ți prețuiască recomandările și să te respecte, despre relații între oameni (bloggeri), oameni (Marketeri și PR) și oameni (Mărci), despre stabilirea unor relații pe termen lung cu mărcile care își doresc o promovare pe termen lung.

Din colțul meu umbros, observ cum, cine, ce și de ce participă anumiți bloggeri în campanii. Voi spune doar că nu mi se pare corectă metodologia de selecție a bloggerilor. Și-atunci, am încercat să fac o listă cu elementele pe care le iau eu în calcul, poate ajută pe cineva.

Reguli de bun simț în selectarea bloggerilor pentru campanii

  • Relevanța bloggerului pentru marcă, chiar și în contextul blogurilor generaliste
  • Relevanța bloggerului pentru obiectivele de comunicare ale campaniei
  • Alinierea modelului de comunicare general al bloggerului cu politica de comunicare globală a mărcii
  • Sentimentul bloggerului vizavi de marcă, extrase din articolele sale mai noi sau mai vechi
  • Afinitatea neplătită a bloggerului pentru marcă (de ce n-am include în campanii bloggerii care au scris deja articole pozitive despre marca noastră?)
  • Omiterea bloggerilor care au promovat o marcă concurentă (ce credibilitate are un blogger care promovează două mărci concurente în fața audienței sale?)
  • Consecvența în blogging și volumul de trafic al blogului (o regulă simplă, prea des neglijată)
  • Bun simț și viteză de reacție (o regulă și mai simplă, de obicei uitată cu desăvârșire)
Cam așa văd eu lucrurile, poate-i bine, poate-i rău, însă sper că articolul va fi perceput ca o critică constructivă.

Sep 29, 2011AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

Marketing Turistic in Cetatea Alba CarolinaInspiratie
Comentarii: 3
  1. Marius Sescu
    7 years ago

    Thumbs up pentru articol. Totuși, la remarca cu sentimentele bloggerului față de marcă am o observație - ce te faci când tu analizezi obiectiv o reclamă pe bog și după apar cititorii și spun că reclama și produsul promovat sunt jalnice. Crezi că brandul respectiv ar trebui să nu se promoveze pe acel blog doar pt că cititorii nu simpatizeaza brandul?

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      7 years ago

      Marius, acestea sunt cateva reguli de bun simt si sunt convinsa c-am omis multe aspecte pe care le iau in calcul fara sa-mi dau seama:) unul omis ar fi comentariile cititorilor. Lista-i deschisa spre completare.
      Un raspuns direct la intrebarea ta ar fi ca bloggerii ar trebui sa-si cunoasca audienta, cu mentiunea ca intotdeauna vor exista doua parti pentru fiecare poveste, articol, advertorial sau orice alt tip de continut. Eu mi-am facut o lista la un moment dat cu oamenii care ma citesc frecvent: abonati mail, respondenti poll si comentatori. I-am studiat pe fiecare in parte, tocmai ca sa stiu cu cine vorbesc :D.
      Partea cu sentimentul bloggerului pentru o marca se referea la identificarea mentiunilor de marca pozitive, negative sau neutre prezente pe blog si in postarile bloggerului pe retelele sociale. Tu ai pune un blogger intr-o campanie daca ar fi scris urat despre o marca? Cam asta era intrebarea.
      Oricum, sunt constienta ca aceste bife sunt valabile doar intr-o blogosfera/campanie/agentie ideala.

      RaspundeCancel
    • Marius Sescu
      7 years ago

      De data asta am fost în barca bloggerului. Scris despre o reclamă, cititorii au criticat-o, brandul nu a mai făcut o campanie pe blogul meu. Nu au zis direct că din cauza articolului, dar aia e singura explicație. Oh well, noi să fim sănătoși și să ne citească lumea.

      RaspundeCancel
Pingbacks: 2
  1. Linkuri de weekend
    7 years ago
  2. Blog Advertising .ro se masoara in impresii artistice | Ana Matei's Blog
    7 years ago

Leave a Reply Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

7 years ago 5 Comments Marketing, Social Media Marketingblog advertising, campanii blogging, social media marketing
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei