Timp de două săptămâni am testat Facebrands Pro, instrumentul de analiză pentru pagini Facebook, realizat de parteneriatul Byte Flux și Standout. Instrumentul a fost lansat în August, însă abia acum am avut puțin timp să-l testez.
Mi s-a părut interesant să observ diferențele de comportament între consumatorii din diferite categorii: auto, blogging, turism sau lifestyle.
Oamenii interacționează diferit și în cadrul comunităților concurente, însă am fost dezamăgită să descopăr că strategia concursurilor bate orice altă strategie în orice domeniu, atât din punct de vedere al numărului de fani, cât mai ales în privința ratei de interacțiune a fanilor cu o marcă.
Mă gândeam că pe termen lung, fanii predispuși la interacțiunea cu o marcă prin concursuri se vor pierde în timp, însă dacă premiile vin în mod constant, situația se schimbă.
Chiar și în fața acestor cifre, un marketer bun va înțelege că deși acei fani îi vând serviciile către companii, ei nu reprezintă adevărații consumatori ai mărcii, în sensul că mulți dintre ei nu aduc vreun profit companiei. Aici intervine Economia Social Media, respectiv ochii pe conversii și nu pe consumatori virtuali.
Statisticile ne pot induce în eroarea frecventă de a ne închipui buni strategi, deși nu am adus nici un beneficiu măsurabil în bani pentru companie. Sunt tare curioasă câti Marketeri trec de mirajul fanilor și înțeleg necesitatea unei măsurători a vânzărilor venite via Facebook. Mi-aduc aminte și-acum de Andrei Bartesch care a măsurat foarte bine vânzările Trenta de pe Facebook prin intermediul unor coduri unice pentru fiecare canal de comunicare a ofertelor.
Platforma Facebrands Pro – beneficii
Oferă o serie de KPIs despre paginile de Facebook, indisponibili prin intermediul altor instrumente sau Facebook Hacks, iar lucrul acesta permite oricărui marketer să obțină informații foarte detaliate despre comportamentul fanilor și administratorilor pe o pagina Facebook în doar câteva minute.
Poți identifica top fani dintr-o categorie (segment de piață) din punct de vedere al nivelului lor de interacțiune.
Primești informații privind tipurile de conținut care generează cele mai multe interacțiuni dintr-o categorie.
Toate informațiile privind paginile Facebook pot fi analizate pentru un interval preferențial. Astfel, un marketer poate obține statistici despre sezonalitatea activității fanilor unor mărci pe Facebook și implicit perioada propice unei campanii.
Facebrands Pro oferă detalii privind activitatea derulată de un administrator pe o pagină comparativ cu cea derulată de fani, lucru de mare ajutor în ajustarea strategiei de conținut pe Facebook și în același timp o metodă de a verifica dacă activistul Social Medis/PR-ul Online/ Community Manager-ul își face treaba sau nu.
Concurența între 2 sau mai multe pagini Facebook din punct de vedere al ER, interacțiunilor totale și numărului de fani este la un click distanță.
Analize Facebrands Pro
- Analiza generală a paginilor Facebook – o privire de ansamblu asupra paginilor Facebook pe un segment de piață, un raport util pentru orice companie care dorește să intre pe Facebook cu câteva avantaje în plus față de concurenții săi.
- Analiza activităților de pe paginile Facebook – o analiză ce poate ajuta un marketer să stabilească o strategie de conținut pe Facebook mult mai ușor datorită informațiilor privind tipului de conținut care declanșează reacții din partea fanilor într-o anumită industrie.
- Analiza detaliată a fanilor – cea mai simplă metodă de a-ți cunoaște consumatorii de pe Facebook.
- Analiza interacțiunii fanilor cu paginile Facebook – un raport care permite analiza acelor stimuli ce dirijează consumatorul către o acțiune.
- Analiza concurenței paginilor Facebook – Este poate cea mai interesantă analiză pentru că ne oferă toate detaliile despre concurență: top articole generatoare de interacțiuni, tipul de conținut folosit pentru a atrage fani, numele fanilor care interacționează cel mai des pe paginile Facebook din categorie, orele și zilele cele mai active din punct de vedere al interacțiunii fanilor dintr-o categorie. La această analiză, cu posibilitate de selecție a 5 concurenți direcți, putem adăuga o analiză a paginilor de top din categoria noastră, ajungând rapid la o strategie generală de conținut pe Facebook.
Câteva lucruri de îmbunătățit la Facebrands Pro
- Mi-ar fi plăcut ca Facebrands Pro să ofere rapoarte descărcabile, de tipul Zelist Monitor pentru a facilita prelucrarea datelor în Excel, în vederea obținerii și altor tipuri de analize.
- Înscrierea automată a tuturor paginilor de pe Facebook Ro – Testând analizele privind concurența între paginile Facebook, a trebuit să omit câțiva competitori ale căror pagini de Facebook nu erau înscrise, probabil dintr-o lipsă de informare a administratorilor . Adevărat, îți poți înscrie tu competitorii în Facebrands, însă trebuie să aștepți cel puțin o lună pentru a obține o analiză relevantă a paginilor lor de Facebook.