Am povestit într-un articol precedent despre strategii de marketing în AppStore, poate cel mai neprietenos mediu pentru un om de marketing obișnuit să ia decizii pe baza unor statistici foarte clare privind piața, consumatorii și obiceiurile de consum.
Empiricul joacă un rol mult mai important în deciziile de marketing ale unei aplicații în AppStore, iar A/B Testing este metoda cea mai des folosită pentru a ajunge la o strategie individuală (per aplicație) coerentă. Orice testare presupune existența unui panel de utilizatori dornici să ofere feedback, însă costurile implicate în faza inițială sunt uneori prea mari. O altă metodă de a obține informații este reprezentată de studiile de caz. Cum experiența altora n-a convins pe nimeni niciodată, fiecare metodă testată de alți marketeri trebuie tratată cu scepticism, respectiv testată pe propria aplicație. N-am întâlnit foarte multe strategii care să poată fi reutilizate, în principiu datorită unui număr mult prea mare de variabile de luat în calcul pentru fiecare aplicație mobilă în parte.
A/B Testing: Logo Design in AppStore
Una dintre strategiile cu potențial de transmitere mare, de la o aplicație la alta este schimbarea logo-ului aplicației în AppStore. Un detaliu atât de mic poate face uneori o diferență foarte mare.
Dacă în construcția unui logo pentru web, oamenii de la Marketing și Design nu au foarte multe restricții, în AppStore toți trebuie să ne supunem unor specificații tehnice standard, pe care probabil toți le cunoașteți, acestea fiind înscrise în iOS Human Interface Guidelines.
Metoda folosită este manipularea vizuală a consumatorului în vederea creșterii numărului de descărcări sau vânzări pentru o aplicație iOS, la fiecare 6 luni, presupunând că durata de viață estimată pentru aplicația mobilă depășește acest interval. (După cum bine știm, numai norocoasele ajung la această vârstă).
Teoretic, dacă noul logo este mai bun decât precedentul, această strategie de marketing în AppStore aduce în primele săptămâni, uneori și luni (depinde foarte mult și de aplicație) o creștere a vânzărilor de aproximativ 20%, în principiu pentru că oferă iluzia de nou, împingând consumatorul la testare. În construcția logo-ului contează atât psihologia culorilor, dar mai ales tipul de sentiment / asociere mentală cu un produs similar indus/ă consumatorului. Dacă n-am fost foarte clară, v-aș ruga să studiați atent cele două logo-uri. Dacă lucrezi în design, grafică și UX, vei înțelege subtilitatea. 🙂
Leave a Reply