Am descoperit pe blogul lui Sorin Tudor, o listă utilă a declanșatorilor de crize în Social Media, realizată cu ocazia conferinței Legal Issues in Social Media, organizată de Cristi Manafu și Evensys.
Pornind de la aceasta listă și observând din umbră câteva crize de imagine prin care au trecut/trec anumite mărci, nu pot să nu mă întreb dacă vreun PR este vreodată pregătit pentru a rezolva aceste situații neplăcute.
Din câte observ eu piața românească, lipsa de reacție a agențiilor de PR care se “ocupă” în teorie de gestionarea imaginii mărcilor este cea mai des întâlnită practică. “Ignoră și va trece” pare a fi singura metodă aplicată de oamenii de PR.
Pe de altă parte, stau și mă întreb de ce scenariile de criză, respectiv suma acțiunilor PR-ului în astfel de situații nu trece niciodată de teorie, respectiv de pitch, unde totul este posibil.
Să fie lipsă de curaj sau pur și simplu dezinteres? Mizez pe câte puțin din amândouă.
Cred că pentru majoritatea reperelor ce se constituie în declanșatori ai crizelor de imagine pentru mărci, aș formula un răspuns și aș apela la câțiva lideri de opinie din online pentru popularizarea lui. Apoi, aș trimite răspunsul și oamenilor care au propagat criza de imagine prin acțiunile lor online. Pare primul pas valid, simplu de realizat, dacă ai un pic de interes presărat c-un gram de curaj.