• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / Mobile / Publicitatea in reteaua AdMob – utila doar pt. aplicatii gratuite

Publicitatea in reteaua AdMob – utila doar pt. aplicatii gratuite

Aceasta este concluzia la care am ajuns, după un al doilea test efectuat în rețeaua de publicitate AdMob. Valabilitatea ei ține doar de produsul promovat și nu se vrea o generalizare. Este un follow-up al testului eficientei bannerelor mobile, realizat acum ceva timp.

Testul a vizat identificarea oportunităților de promovare a unei aplicații mobile plătite (joc 3D iOS pentru iPad, $3) prin intermediul bannerelor mobile, servite prin rețeaua AdMob, la un buget redus.

Rezultatele m-au dezamăgit puțin: 1,250 de click-uri, CTR mediu de 0,65%, 0 descărcări ale aplicației. Din fericire, în timpul acestui test s-au pierdut doar $50.

În timpul primului test al eficienței publicității mobile în promovarea jocurilor iOS, am primit 6,668 click-uri, CTR de  1,21% și 1,100 descărcări ale aplicației, oferită gratuit pe parcursul zilei în care au rulat bannerele mobile.

admob2

Sumarizând,  publicitatea prin AdMob poate fi folosită cu succes pentru creșterea notorietății aplicației mobile prin creșterea numărului de descărcări încă din primele zile ale intrării în AppStore, iar în condițiile unui buget generos, acest tip de publicitate duce la creșterea potențialului de afișare în topuri. CTD-ul poate ajunge la 17%, la un CTR de 1,21%.

În schimb, dacă vorbim de promovarea unui joc iOS plătit, CTD-ul tinde către 0, la un CTR mediu de 0,65%.

Acestea sunt concluziile pentru cele două teste, însă nu trebuie generalizate, ținând cont că în marketingul aplicațiilor mobile testarea este sfântă, iar fiecare aplicație sau joc mobil are un mix de marketing propriu.

P.S. Mi-aș dori să testez la un moment dat și eficiența bannerelor prin iAds. În acest sens, caut companie cu buget de promovarea a unei aplicații mobile de $5.000, respectiv costul minim al unei campanii iAds.:)

Oct 24, 2011AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

Bookmarks #3Mobile Marketing la Lumea SEO PPC
Comentarii: 5
  1. Marius Sescu
    10 years ago

    Din ce am auzit nici iAds nu e prea bun, interesul companiilor pt promovarea prin rețeaua Apple a scăzut mult.

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      10 years ago

      iAds iti garanteaza CTR de 20% la o campanie display cu buget minim de 5000 euro (CPC). N-as putea sa-ti zic daca ce-ai auzit e aproape de adevar ori nu. Depinde oricum cu ce compari eficienta campaniilor si comportamentul consumatorului - cu AdMob sau cu retelele de publicitate online.

      RaspundeCancel
  2. Dan
    10 years ago

    Ana, iar limitezi analiza la CTD. Asa este, procentul celor care descarca o aplicatie platita in urma accesarii linkului dintr-un banner este incomparabil mai mic decat la o aplicatie gratuita. Dar achizitia unei aplicatii nu este doar un proces de impuls. Campania pe care ai facut-o in primul rand a comunicat existenta aplicatiei. Eficienta AdMob este scazuta datorita capacitatii de targetare limitate a retelei - in momentul in care vei avea posibilitatea sa targetezi mai exact audienta (nu doar sex, varsta si context de consum orientativ) ea va creste (si evident si costurile vor creste).

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      10 years ago

      Hmm. Ai dreptate. Am omis câțiva factori de consum. M-am gândit că un joc este mai greu de reținut decât o aplicație utilitară și că n-am vreo șansă să câștig pe termen lung din notorietate; de aici orientarea către cumpărătorii impulsivi. Recomanzi și o altă rețea de publicitate mobilă pentru testare, în afară de iAds?

      RaspundeCancel
    • Dan
      10 years ago

      Nu am folosit iAds asa ca nu pot spune nimic pro despre :) Pentru piata din US ai multe optiuni de testare, doar ca CTD pentru aplicatie va fi asemanator cu ce ofera Admob. Pentru piata locala mai ai doar 1-2 optiuni care pot livra trafic spre AppStore.

      Parerea mea este ca nu reteaua de publicitate va face diferenta (AdMob ofera totusi tool-uri de targetare mai bune ca altele) ci marketingul efectiv: informatiile din pagina aplicatiei, price point, oferta adaptata audientei tinta, value for money proposition - old school marketing trebuie si aici folosit.
      Marketingul mobil nu se limiteaza la a face cateva bannere si la a selecta niste retele pe care se afiseaza bannerele/textele in anumite conditii. Sunt importante, dar nu suficiente pentru succesul unei campanii de marketing mobil.

      Practic 1000 de persoane au intrat pe pagina aplicatiei si nimeni nu a descarcat-o. Ca si cum 1000 de oameni ar fi convinsi sa treaca pragul unui magazin dar pleaca cu cosul gol - asa ceva rar ai sa vezi intr-un supermarket (ca sa nu zic ca e exclus), dar intalnesti intr-un mall ;-) AppStore e mai degraba un mall decat un supermarket, de aici ar trebui sa porneasca strategia de marketing.

      RaspundeCancel

Leave a Reply Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

10 years ago 5 Comments Marketing, MobileAdMob, aplicatii iphone, bannere mobile, marketing aplicatii mobile, publicitate mobile
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei