• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / Evenimente / Mobile Marketing la Lumea SEO PPC

Mobile Marketing la Lumea SEO PPC

Mobile Marketing

Aseară, Lumea SEO PPC a trecut în revistă lumea Mobile Marketing, în cursul ediției #45, organizată la Orange Concept Store.

Această întâlnire a venit cu o atmosferă nouă, cu câțiva oameni noi și cu foarte multe informații despre Mobile Marketing, grație prezentării lui Dan Vîrtopeanu.

Raluca Popa a prezentat un studiu de caz pe o campanie de Mobile Marketing realizată de Wunderman pentru Nokia România, iar Ionuț Munteanu a oferit câteva informații despre publicitatea prin Google Adwords în contextul Mobile Marketing.

Sesiunea de comunicare s-a transformat într-o lecție despre Mobile Marketing, de la metode de promovare, tehnologii de utilizat și până la studii de caz ale campaniilor de mobile marketing realizate de Dl.Vîrtopeanu pentru diferite mărci, o schimbare binevenită în decorul obișnuit al edițiilor Lumea SEO PPC. Am primit foarte multe informații, greu de sumarizat într-un articol pe blog. Totuși, am extras câteva idei generale despre piața de mobile marketing și site-uri mobile.

Cifre interesante despre piața de mobile din România:

  • 24,5 milioane de SIM-uri active:  peste 100% acoperire în piața românească,
  • 6 milioane de conexiuni mobile la Internet,
  • mobile web: 25% nivelul de penetrare al pieții,
  • smartphones: 10% din piață este deținută de iOS+Android,
  • pe piața românească există aproximativ 500.000 smartphone-uri cu Android + iOS, 100.000 Blackberry și 1,5 milioane de alte tipuri de terminale de tip smartphone.

Reguli de bază în realizarea mobi site-urilor:

  • un mobi site ar trebui să fie cât mai aerisit: un minim de informații și grafică,
  • site-urile mobile ar trebui să livreze conținut prin maxim 5 scroll-uri,
  • optimizarea trebuie realizată pe cât mai multe terminale mobile.
*Un lucru bizar în România mi se pare lipsa de transparență privind statisticile reale de trafic pe mobi site-uri. Mi se pare dificil de identificat traficul real al unui mobi site, în condițiile în care rapoartele operatorilor de telefonie mobilă se contrazic uneori cu cifrele oferite de SATI și numărul de vizitatori unici din Analytics-ul site-ului mobil. De aici, stau și mă întreb dacă fundația cercetării în vederea selectării mobi site-urilor pentru o campanie de mobile marketing nu este cumva puțin cam șubredă. Poate nu știu eu suficiente lucruri și chiar o fi o asociație independentă și transparentă care monitorizează corect traficul mobil din România?

20% rată de conversie pentru bannerele mobile – se poate și în România

Studiul de caz Nokia, prezentat de Raluca Popa, a surprins audiența prin rata de conversie: 20% pentru bannerele mobile ale campaniei de promovare al sistemului de plată pentru market-ul de aplicații mobile Nokia (fostul Ovi Store) – fără introducerea datelor de card.

Din câte am înțeles, plata aplicațiilor mobile Nokia se realizează prin transmiterea automată a unui sms în momentul servirii link-ului de download al aplicație, costurile fiind evidențiate pe factură.

Bannerele mobile au fost livrate în funcție de: tipul de consumator (business, social, etc), tipul de smartphone utilizat și tipul de audiență al mobi site-urilor selectate pentru campanie.

Aplicațiile mobile promovate prin bannerele mobile au fost folosite, cel mai probabil, în promovarea noului market Nokia și selecționate în funcție de interesele consumatorilor business, social, etc. Mai multe informații despre studiul de caz prezentat de Raluca găsiți într-un articol Re:Fresh, semnat Dan Vîrtopeanu.

*img

Oct 27, 2011AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

Publicitatea in reteaua AdMob - utila doar pt. aplicatii gratuiteRedescopera Romania la final
Comentarii: 0
Pingbacks: 4
  1. Pe scurt despre Lumea SEO PPC, Sony Ericsson si BlackBerry Tag | Dan Virtopeanu
    10 years ago
  2. Jurnal de lucruri bune, sa se adune | raluxa.com
    10 years ago
  3. Numarul de smartphones in Romania va creste...artificial | Ana Matei's Blog
    10 years ago
  4. Romanul si smartphone-ul | Blog de Bucuresti
    10 years ago

Leave a Reply Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

10 years ago 4 Comments Evenimente, Marketing, Mobilebannere mobile, mobile marketing, Nokia Romania, Ovi Store Nokia, publicitate mobile
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei