Aseară, Lumea SEO PPC a trecut în revistă lumea Mobile Marketing, în cursul ediției #45, organizată la Orange Concept Store.
Această întâlnire a venit cu o atmosferă nouă, cu câțiva oameni noi și cu foarte multe informații despre Mobile Marketing, grație prezentării lui Dan Vîrtopeanu.
Raluca Popa a prezentat un studiu de caz pe o campanie de Mobile Marketing realizată de Wunderman pentru Nokia România, iar Ionuț Munteanu a oferit câteva informații despre publicitatea prin Google Adwords în contextul Mobile Marketing.
Sesiunea de comunicare s-a transformat într-o lecție despre Mobile Marketing, de la metode de promovare, tehnologii de utilizat și până la studii de caz ale campaniilor de mobile marketing realizate de Dl.Vîrtopeanu pentru diferite mărci, o schimbare binevenită în decorul obișnuit al edițiilor Lumea SEO PPC. Am primit foarte multe informații, greu de sumarizat într-un articol pe blog. Totuși, am extras câteva idei generale despre piața de mobile marketing și site-uri mobile.
Cifre interesante despre piața de mobile din România:
- 24,5 milioane de SIM-uri active: peste 100% acoperire în piața românească,
- 6 milioane de conexiuni mobile la Internet,
- mobile web: 25% nivelul de penetrare al pieții,
- smartphones: 10% din piață este deținută de iOS+Android,
- pe piața românească există aproximativ 500.000 smartphone-uri cu Android + iOS, 100.000 Blackberry și 1,5 milioane de alte tipuri de terminale de tip smartphone.
Reguli de bază în realizarea mobi site-urilor:
- un mobi site ar trebui să fie cât mai aerisit: un minim de informații și grafică,
- site-urile mobile ar trebui să livreze conținut prin maxim 5 scroll-uri,
- optimizarea trebuie realizată pe cât mai multe terminale mobile.
20% rată de conversie pentru bannerele mobile – se poate și în România
Aplicațiile mobile promovate prin bannerele mobile au fost folosite, cel mai probabil, în promovarea noului market Nokia și selecționate în funcție de interesele consumatorilor business, social, etc. Mai multe informații despre studiul de caz prezentat de Raluca găsiți într-un articol Re:Fresh, semnat Dan Vîrtopeanu.