Am studiat din nou Facebrands Pro și mi-am dat seama că m-am bucurat atât de mult de partea de monitorizare și analiză a paginilor de fani de pe Facebook, încât am omis să menționez o serie de alte beneficii, din punct de vedere al omului care gestionează o campanie de Facebook Ads.
Cercetarea de marketing este primul pas pe care îl face orice advertiser, iar aici Facebrands Pro oferă numeroase posibilități:
Targetarea – Stabilirea audienței țintă pentru Facebook Ads
Facebrands Pro ne oferă informații detaliate despre consumator: de la numele celor mai activi fani de pe paginile Facebook concurente, la modul în care aceștia interacționează cu mărcile concurente prezente pe Facebook. Odată ce am identificat fanii, interesele lor declarate și tipul de conversație care declanșează acțiuni, construirea anunțurilor devine mult mai ușoară.
Mecanisme de campanii Facebook Ads
Facebrands Pro oferă numeroase studii de caz ale companiilor și agențiilor care folosesc Facebook Ads ca parte ale campaniilor lor pe Facebook. Astfel, înainte de a demara o campanie putem identifica tipul de mecanism care declanșează cele mai multe acțiuni din partea fanilor dintr-o anumită categorie și cele mai eficiente mecanisme în creșterea bazei de fani.
Cum se construiesc Facebook Ads?
Știm că succesul oricărei campanii stă și atât în partea de cercetare a publicului țintă, cât și în construcția anunțurilor publicitare. Față de Google Adwords, Facebook Ads oferă posibilitatea de a combina textul cu imaginea în construcția anunțului publicitar, iar aici Facebrands Pro oferă o arhivă a anunțurilor folosite de adveriserii de pe Facebook, oferindu-ne acces la cele mai bune practici în construcția de anunțuri eficiente pe Facebook, atunci când încercăm să creștem baza de fani ai paginii noastre, să reactivăm fanii sau să atragem noi vizitatori pe site.
Strategia de conținut
Poate cea mai dificilă parte a unei campanii Facebook Ads este construcția tipului de conținut care să îl determine pe utilizator să dea click. Facebrands Pro oferă analize despre suficient de multe campanii încât să ne facem o idee asupra tipului de conținut (text și imagini) pe care trebuie să-l conțină anunțul nostru, însă vine și cu o serie de alte instrumente utile – Top 50 Posts, Link Search și Text Search, utile în identificarea conținutului interesant pentru utilizatorul Facebook.
Analiza conținutului cu cea mai mare vizibilitate pe paginile Facebook monitorizate de Facebrands oferă utilizatorului acestui instrument posibilitatea de a realiza anunțuri mulate pe interesele consumatorilor săi, făcând apel la acele declanșatoare emoționale ale potențialilor fani.
Instrumentul Text Search mi se pare genial, ținând cont că Facebook nu oferă această opțiune. Căutarea informațiilor în rețeaua socială Facebook este una dintre cele mai slabe opțiuni, iar Google este o a doua opțiune bună pentru a afla informații despre o macă, însă nivelul de eficiență mi se pare relativ scăzut.
Text Search de la Facebrands informații vitale pentru orice marcă care își dorește o relație bună cu clienții online și o îmbunătățire a percepției oamenilor despre produsele și serviciile sale. Un advertiser poate beneficia de această imagine a mărcii în rețeaua socială prin identificarea părerii colective despre o marcă sau un produs.
LP – Pagina de aterizare pe Facebook
Dacă folosim Facebook Ads pentru a crește baza de fani, pentru a-i reactiva sau pentru a crește nivelul de interacțiune al fanilor cu pagina noastră de Facebook, este obligatoriu să realizăm o pagină de aterizare, mai precis un tab special pentru campanie, acesta oferindu-ne și posibilitatea de a spori eficiența monitorizării (prin integrare a scriptului de Google Analytics in interiorul codului de tab pe FB).
Pagina de aterizare este obligatorie, chiar dacă promovăm o aplicație de brand pe Facebook. Altfel, odată ce utilizatorii Facebook dau click, li se va cere automat permisiunea pentru a utiliza aplicația, lucru ce duce la o scădere drastică în folosirea aplicației, dat fiind că anunțul este destul de restrictiv ca număr de caractere.
Facebrands Pro oferă informații privind paginile de aterizare, uneori și aplicațiile folosite de advertiseri în campaniile Facebook Ads (doar pentru anumite campanii), lucru care permite o analiză a mecanismelor folosite de concurenți, design-uluiși tipului de conținut care generează cele mai multe rezultate. Alături de acestea, meniul Page Tabs ne ajută să identificăm dintr-un click ce tip de design și mesaj folosește concurența în paginile personalizate pe Facebook pentru a atrage fani.
Facebrands Pro mi se pare un instrument indispensabil pentru orice marketer care își dorește să realizeze campanii eficiente pe Facebook.