George Lemnaru ne-a vorbit la NetCamp11 despre psihologia consumatorilor de jocuri, realizând o paralelă între acțiunile bărbaților și femeilor într-un joc. Mi s-a părut cea mai bună prezentare și mi-am notat câteva lucruri interesante:
Barbații – profil de “vânător”- își asumă riscuri mai ușor, sunt mai competitivi și au un nivel de empatie scăzut față de străini. Acestea sunt câteva motive pentru care un joc ar trebui să folosească strategii complexe de colaborare în grup, explorare de noi teritorii, apelând la nevoia bărbaților de etalare, comparație și ierarhizare în cadrul tribului (exe: MMORPG, eRepublik, PC MultiPlayer).
Femeile – profil “culegător”- au un nivel de empatie superior, sunt buni manageri și simt nevoia de a îngriji lucruri. Prin urmare, strategiile folosite în jocurile dedicate femeilor merg în direcția facilitării comunicării, o componentă necesară pentru ca acestea să-și afirme poziția într-o comunitate. În design-ul jocurilor pentru femei ar trebui introdusă și o componentă care ține de imagine, iar un exemplu ar fi posibilitatea de a înfrumuseța un loc (exe: MyShops, CafeWorld, ItGirl, Sims Social).
Despre piața de jocuri sociale în România, George Lemnaru consideră că încă este foarte mult loc pentru “vânători”.
Am reținut și 2 statistici despre ERepublik, care a împlinit recent 4 ani de existență: 200K MAU* (utilizatori activi/lună), dintre care 95% sunt bărbați.
Leave a Reply