Parcă nicicând nu m-a înfiorat mai mult un Google Zeitgeist ca cel de anul ăsta.
“Adversity”, “Crossroads”, “Revolution” – adversitate, crize, revoluție sunt primele trei cuvinte care deschid Google Zeitgeist 2011, alături de imagini ale efectelor unor calamități: cutremurul din Japonia și inundațiile din Brazilia. Îmi pare un tablou al durerilor resimțite de omenire în anul ce se apropie de final.
Cumva, colecția de imagini, clipuri și cuvinte căutate pe Google pictează o scenă lugubră, care provoacă un vertij sufletesc și o zvâcnire a tâmplelor cu puține precedente. Mi-aș dori să înlătur cumva senzația de amar lăsată de lucrurile adunate de Google într-o retrospectivă a evenimentelor ce-au marcat omenirea în 2011.
Odată ce pictura macabră a fost sădită adânc în măruntaiele oricărei ființe capabile de emoții, nu văd decât două sentimente răsărind ca buruienile între flori: resemnare și/sau pesimism.
“we made it” este propoziția finală a clipului care, deși se vrea nota optimistă de încheiere a retrospectivei, pusă în context îmi pare asemenea unui strigăt de bucurie al unui supraviețuitor naufragiat la vederea unui vapor.
Se recomandă administrarea unei doze de optimism artificial după vizualizarea clipului. Mâine va fi mai bine!
Leave a Reply