1. În sfarșit am confirmarea că un site de prezentare a serviciilor de marketing online este o greșeală. Optimizarea întâmplătoare duce la primirea unor cereri de oferte bizare, care mănâncă prea mult timp și nu produc absolut nimic. Singura rezolvare pe care-o văd este să public o sumă minimă pentru contracte pentru a eficientiza intrările din căsuța de email și timpul meu.
2. Românii cred în continuare că marketingul online este ieftin. Nu este. Mai precis, 200 de euro nu sunt suficienți pentru o campanie de lansare a unui serviciu, ok? Nici măcar 2000 nu mi se par suficienți, însă asta-i altă poveste.
3. Ziceam zilele trecute că marketingul trebuie să existe în ecuația unei afaceri înainte de existența unui concept de produs (Unde incepe marketingul?). Am primit confirmarea că trebuie să resuscitez blogul în limba engleză pentru că lucrurile se întâmplă fix la fel pe .com. Iar am primit o cerere pentru servicii de marketing pentru o aplicație mobilă care mai are puțin și e gata de lansare. Mda.
4. Am citit primul studiu de fezabilitate și primul caiet de sarcini pentru dezvoltarea unui site mobil. Știu că realizarea lui va dura destul de mult, însă îmi plac atât de mult lucrurile bine documentate, încât m-am bucurat citindu-l de parcă ar fi fost al meu. Oare în România face cineva studii de fezabilitate înainte de realizarea unui mobisite? Dar înainte de a dezvolta o aplicație mobilă?
5. În completarea punctului 2, trebuie să recunosc că sunt mereu surprinsă de lipsa studiilor de fezabilitate pentru afacerile online din România. Mda. Poate-s eu pragmatică, însă cum poți să arunci banii pe fereastră considerând că bugetul pentru dezvoltarea unui site este egal cu bugetul unei afaceri online ?! Mă distrează fantastic naivitatea fără limită combinată cu copierea unor modele de business, îndeosebi când observ că se copiază doar ideea de business, fără modele, fără o minimă cercetare. Dacă nu știi nici să identifici un model de business online, atunci încearcă să eviți investițiile. Poate prestashop-ul se instalează dintr-un click, poate soluțiile de groupoane îți sunt la îndemână, însă cei 200 de euro dați nu te propulsează în afacerile online. Gândește și studiază înainte să acționezi.
Leave a Reply