Pe scurt: Get Featured in AppStore!
S-a întâmplat acum 1 an și jumătate cu miniDraw.
De atunci, mă tot întreb care sunt criteriile pe care trebuie să le îndeplinească un produs, care este mecanismul prin care reușești să generezi o emoție suficient de puternică și o experiență suficient de interesantă pentru a determina un om sa aleagă aplicația ta din sutele de mii de aplicații mobile din AppStore și să o recomande pentru a apărea în featured apps. Din câte știu, există o echipă de oameni care testează și evaluează aplicațiile înainte de publicarea lor în AppStore. Mă gândesc, dar nu știu sigur, că aceeași echipă de testare se ocupă lunar și de alegerea aplicațiilor featured. Acest grup de oameni necunoscuți îți evaluează produsul conform unor criterii necunoscute și decid dacă aplicația ta este demnă sau nu de publicitate gratuită într-un anumit app market, timp de o lună.
Am două teorii despre acest proces de selecție, bineînțeles bazate pe câteva caracteristici ale produsului miniDraw:
Nișă și unicitate
La peste 500.000 de aplicații în AppStore, cred că unicitatea aplicației este o condiție esențială pentru selecție. Într-adevăr, să găsești acel concept încă neexploatat de o altă aplicație din AppStore este un proces destul de lung și anevoios. Mi se pare aproape imposibil de evaluat toate aplicațiile din AppStore, dar cea mai simplă cale de a determina dacă conceptul tău e unic îmi pare a fi cercetarea pe nișă și modestia de a lua în calcul că poate nu ești singurul individ din lume care a avut acea idee. Ținând cont că miniDraw este o aplicație de nișă, tind să cred că aceasta este direcția corectă. Logic vorbind, tot ce-i mainstream e posibil să fie deja realizat. Găsirea breșei dintr-o nișă mi se pare unica recomandare viabilă.
Versiuni multiple
Revenind la ideea că oamenii care testează aplicațiile mobile și dau aprobarea pentru comercializare în market sunt aceeași oameni care aleg produsele ce vor apărea în featured și luând în calcul cele 6 luni în care miniDraw a primit constant îmbunătățiri traduse în noi versiuni, aș putea trage concluzia că îmbunătățirea permanentă a produsului ar putea atrage atenția testerilor prin frecvența cu care sunt nevoiți să verifice aplicația.
Cam acestea sunt speculațiile mele privind motivele pentru care miniDraw a ajuns featured in AppStore. Efectul este cel din titlu, respectiv o creștere a veniturilor generate de aplicație de la câteva sute de euro la câteva mii de euro în acea lună.
În aceeași notă, Distimo a publicat azi raportul pe ianuarie, care tratează problema obținerii vizibilității în app market-uri prin prezentarea a două strategii: Get Featured in App Market și strategia fluctuațiilor de preț.
Raportul Distimo vine și cu câteva cifre privind impactul acestor două strategii de preț asupra vânzărilor, indicând și câteva metode de stabilire a prețului redus pentru optimizarea profitului.
Conform Distimo, media creșterii veniturilor din prima strategie este de 27% pentru aplicațiile de iPad și 15% pentru cele de iPhone, însă am constatat că aceste valori se pot depăși.
Despre strategia fluctuațiilor de preț am vorbit și într-un articol precedent, însă am uitat atunci să menționez că aparte de vizibilitatea obținută în interiorul AppStore, o aplicație mobilă poate beneficia și de vizibilitatea adusă de directoarele de aplicații și blogurile de profil. Acestea monitorizează reducerile și realizează topuri ale reducerilor, pe care ulterior le distribuie pe Twitter (exemplu mai jos).
Efectele strategiei de fluctuație a prețului aplicației mobile asupra vânzărilor conform Distimo:
Pentru miniDraw, creșterea profitului nu s-a încadrat mereu în mediile oferite de Distimo, dar au fost suficient de mari pentru a justifica folosirea repetată a strategiei, lucru vizibil și în datele de pe Twitter.
Două informații ieșite din contextul articolului:
- Graficienii și designerii ar putea fi interesați de o nouă versiune miniDraw. Momentan, încă se lucrează, însă aveți oportunitatea de a oferi feedback despre caracteristicile pe care vi le-ați dori în noua versiune pe pagina de discuții miniDraw.
- La sfarșitul lunii februarie, se împlinesc doi ani de miniDraw, un produs din marketarea căruia am învățat foarte multe lucruri despre marketingul aplicațiilor mobile.