Lecții de învățat din lumea modei, prezentate de Johanna Blakley:
- Lipsa copyright-ului din industria fashion este o motivație pentru creșterea continuă a inovației din acest domeniu, deși conform logicii din spatele copyright-ului, lipsa dreptului de proprietate intelectuală nu stimulează inovația.
- Inovația nu este doar un atu pentru designerii vestimentari, ci chiar manifestarea instinctului de supraviețuire, lucru transpus în creații tot mai greu de imitat. Din punct de vedere al creativității, moda este poate cel mai saturat domeniu, chiar dacă oricărui designer îi este permis să copieze parțial sau integral orice obiect vestimentar; poate de aceea competiția de idei din acest domeniu îmi pare extraordinar de acerbă.
- Libertatea absolută de a copia orice detaliu, finisaj sau croială este unul din mecanismele prin care se stabilesc tendințele în modă.
- Marii designeri vestimentari vând, deși creațiile lor sunt cele mai copiate. Motivația din spatele acestei decizii a consumatorilor sunt chiar etichetele despre care Johanna Blakley vorbește la începutul prezentării, alături de calitatea superioară a materialelor. De fapt, marile case de modă vând experiența de a purta un brand de succes.
- Copierea ar putea să fie o cale de a spori creativitatea și în alte domenii.
Leave a Reply