Curiozitatea m-a împins la întocmirea unei liste cu tipul de conținut care genereaza cele mai multe interacțiuni pe paginile Facebook românești. Lista cuprinde 10 categorii vizate de mine, iar intervalul studiat este luna ianuarie 2012. Cifrele au fost extrase din Facebrands Pro, un instrument despre care am mai povestit pe blog (1, 2).
- Auto & Moto – nu-i nimic surprinzator; se pare că doar mediul s-a schimbat, “conținutul” care vindea revistele auto acum 3 ani, vinde și azi pe Facebook: pozele provocatoare care n-au nici o legatura cu industria auto generează cele mai multe interacțiuni: 5,312 pentru 4tuning.
- Bloguri – o categorie plină de conținut irelevant, cu un status la fel de irelevant, din care n-ai nimic de învățat – o poză cu cerul. Metoda KISS se pare că funcționează mult prea bine pe Facebook. Lumea Noastră este o pagină Facebook despre care n-am auzit până acum, care folosește tot pozele preluate de pe alte site-uri pentru a atrage interacțiuni, 7.643 mai exact.
- Campanii – Salvare pentru SMURD a generat 26.006 interacțiuni cu un singur status.
- Casă și Grădină – cel mai bun status al categoriei este considerat cel de la MyHappyPlace și prezintă o poză a unui dormitor – bibliotecă – 2.039 interacțiuni.
- LifeStyle Feminin – cel mai bun status vine cu o poveste emoționantă, dar împrumutată, care a generat 10.028 interacțiuni.
- Sănătate și Îngrijire personală – Avon vine cu o întrebare despre unul dintre produsele sale și cu promisiunea unui premiu într-un status care a generat 3.401 interacțiuni cu fanii mărcii.
- IT&C – Vodafone se află în topul clasamentului cu o întrebare simplă pentru consumatori – 967 interacțiuni.
- Hoteluri și Cazări – Cele mai multe interacțiuni au fost generate tot de-o poveste de la Conacul Archia – 431 interacțiuni. Povestea pare scrisă de o fană.
- Fashion – o categorie mereu surprinzătoare pentru mine. Un banc via StarShiners.ro a generat 2.307 interacțiuni. Nu-i un status tipic pentru această categorie, dar se pare că divertismentul este o metodă bună de a genera interacțiuni pe orice tip de pagină Facebook.
- Artă și Cultură – publicarea unui link de pe site-ul ziaristionline.ro pe 15 Ianuarie – ziua de naștere a lui Mihai Eminescu a strâns 1.809 interacțiuni pe pagina lui Dan Puric.
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
Analizând topurile acestor categorii, trebuie să zic c-am rămas surprinsă de banalitatea multor strategii aplicate de administratorii paginilor de Facebook. Dacă ar fi să aleg trei lucruri cu care să rămân după această scurtă analiză, acestea ar fi:
- Spune o poveste prin fiecare mesaj publicat pe rețelele de socializare!
- Asigură-te că transmiți o stare cu care comunitatea ta poate empatiza ușor!
- O fotografie transmite mai ușor o stare, o emoție sau o poveste.
Recitind cele trei rânduri de mai sus, îmi dau seama cât de simple sunt. Știu că este destul de dificil să lucrezi cu oamenii, să dai dovadă de răbdare și toleranță în permanență, să oferi mereu mai mult decât primești, însă analizând tipul de conținut care generează interacțiuni, îmi par lucruri simple și de bun simț. Atât.
În incheiere, iată două lucruri faine descoperite recent pe Facebrands Pro:
- Posibilitatea de a creea un raport de concurență între două pagini Facebook din câteva click-uri și descărcarea lui în format Excel sau PowerPoint.
- Facebrands Pro oferă și alerte email cu frecvență zilnică, săptămânală sau lună pe cuvinte cheie identificate pe paginile Facebook.