- Gândim la fel, dar în alte cuvinte. Așteptările clienților sunt de cele mai multe ori foarte simple: vor să spargi bariera de comunicare. Asta înseamnă să renunți la limbajul tău de Digital Native și să vorbești ca un Digital Immigrant. Mie mi-a luat un an și jumătate să înțeleg că aici greșeam – foloseam prea multe detalii tehnice inutile pentru oamenii de decizie dintr-o companie.
- Calmul este apanajul oamenilor încrezători. Atitudinea calmă și caldă este un instrument de vânzare. Aroganța îmbie, dar nu convertește prospectul în client. Dimpotrivă.
- Livrează și așteptări, nu doar obiective. Tot centrată pe obiective, am neglijat așteptările.
- Oferă un pic mai mult decât scrie în detaliile proiectului. Clientul vrea să știe că îți pasă.
- Am aflat că sunt și clienți care doresc să transforme relația cu mine într-o clauză contractuală, motivând că afacerile sunt despre relațiile de încredere stabilite între doi oameni, nu despre companii, instituții sau agenții. Corect!
Sunt conștientă că sună simplist, însă sunt lucruri care pe mine m-au ajutat, iar pe unele cu greu le-am pus în practică. Noroc că mai întâlnesc oameni care îmi amintesc de astfel de lucruri simple și eficiente. Cred că cineva a apăsat un buton și m-a pus pe modul recunoscătoare. 🙂
Leave a Reply