Unul dintre cele mai draguțe lucruri în SEO este că te simți obligat să înveți mereu ceva nou, de parcă ai fi constant în vacanța de vară cu lista de lecturi suplimentare în brațe, pe care știi că dacă nu o citești, vei rămâne ultimul din clasă.
Mă uitam că nici măcar un singur document nu seamănă cu altul. Asta se întâmplă pentru că ajustez constant procedurile de lucru. Auditul SEO se transformă mereu, chiar dacă vorbim de o analiză a site-ului din punct de vedere tehnic, recomandări de optimizare web, analiză de trafic, analiză link-uri și un studiu de poziționare pe top cuvinte cheie.
Mereu cred că lucrurile se pot face mai bine, iar uneori lucrurile se pot face mai ușor, grație instrumentelor noi sau pur și simplu structurate diferit. Timpul obținut îl poți folosi în realizarea strategiei, care e mereu altfel datorită obiectivelor de marketing diferite ale fiecarui site în parte.
Screaming Frog SEO Spider nu face nimic nou, dar este unul dintre acele instrumente care reușește să pluseze prin modul în care structurează informația.
Mie îmi place pentru că îmi dă posibilitatea de a analiza printr-o singură fereastră:
- URL-urile construite greșit (vezi 10 reguli de construcție a URL-urilor >)
- Elementele META – Titles și Descriptions – ajung să identific într-un minut conținutul duplicat, conținutul nepotrivit cu paginile site-ului și cel necorespunzător din punct de vedere al numărului de caractere.
- H1 și H2 nepotrivite
- Codurile de răspuns ale paginilor site-ului (redirecționări, erori 404)
- URL-urile externe și problemele ce țin de indexarea imaginilor
Sunt lucruri foarte simple, însă viteza de analiză este unul dintre lucrurile pe care încerc să le îmbunătățesc constant în orice Audit SEO.