
Flurry Analytics este un instrument de analiză a comportamentului utilizatorilor de aplicații mobile.
Una dintre condițiile esențiale pentru a vinde un produs este să-ți cunoști foarte bine clientul și utilizatorul (un exemplu de diferențiere: jocurile și aplicațiile mobile pentru copii). Analizele oferite de Flurry ajută orice publisher să identifice comportamentul utilizatorilor în aplicațiile mobile, astfel încât să obțină informații despre tipul de optimizări necesare aplicației pentru a crește vânzările.
Pe partea de Marketing, cele mai interesante lucruri țin de construcția unui profil de utilizator detaliat, profil pe care se pot construi mecanisme de fidelizare și promovare. Aș putea să introduc in-app pop-ups prin care să ofer un power-up utilizatorul în momentul t2, moment premergător celui în care utilizatorul este gata să iasă din aplicație/joc. Mă gândesc că poate l-aș convinge să rămână în aplicație/joc.
Un alt mecanism de promovare al aplicației prin intermediul utilizatorului este introducerea cererii de review. Flurry oferă numărul de utilizatori fideli ai aplicației. Odată ce ajungi la un număr suficient de mare de utilizatori fideli, este indicat să identifici momentul propice de a introduce cererea de review. Tind să cred că la a treia folosire a aplicației utilizatorul este pregătit să scrie o recenzie pozitivă în Market. Frecvența de utilizare este una dintre cifrele oferite de Flurry (utilă, ținând cont că majoritatea aplicațiilor sunt deschise o singură dată). Flurry îți permite să calculezi procentul de utilizatori fideli care lasă o recenzie. Mi se par destul de puțini, însă cred că aș putea oferi un stimulent: un bonus în joc pentru review, fie că vorbim de un nou nivel, un achievement sau un power-up.
Flurry Analytics oferă informații despre:
1. Utilizarea aplicației mobile: utilizatori activi, sesiuni, lungimea sesiunilor, frecvența utilizării, ciclul de viață, utilizatori fideli, top versiuni și număr impresii.
2. Date despre audiență: interesul pentru aplicație, demografice (vârstă, sex, geografie, limbă) și date despre taste graph, respectiv categoriile de aplicații preferate ale utilizatorilor care au descărcat aplicația noastră.
3. Setarea și monitorizarea unor evenimente: Achievements pentru jocuri, Abonări pentru Publicații, practic orice acțiune a utilizatorilor în aplicațiile mobile.
4. Informații tehnice: Top Firmware Versions, Devices, Carriers, Errors
Imaginile de mai jos sunt extrase din Flurry și arată comportamentul unui grup de mobile gamers, mai precis al utilizatorilor jocului Night Ride, realizat de Black Bunny Studio, disponibil în Android Market și Amazon.
Pentru mai multe informații despre serviciile de dezvoltare de aplicații mobile și marketingul aferent, vă recomand vizualizarea prezentării studioului Black Bunny.