PR Forum este un eveniment dedicat oamenilor din comunicare și este organizat de Cristi Manafu – Evensys (deja de 6 ani). Ieri am participat la partea de conferințe și am rămas plăcut impresionată de lucrurile care au fost discutate acolo. Oamenii cu experiență internațională au un mod aparte de a pune lucrurile în perspectivă. M-a uimit felul în care reușeau să construiască imagini de ansamblu folosind cuvinte foarte simple. Daca aveți timp, vă recomand să mergeți la seminariile de astăzi.
Mi-a plăcut mult această exprimare – idei complexe în cuvinte simple, dar și naturalețea și stăpânirea de sine care vine doar cu experiența. Voi încerca să vă ofer 7 cuvinte cheie care pot construi o imagine de ansamblu asupra subiectelor discutate la PR Forum12:
încredere, reputație, transparență, soluții, gestionarea crizelor, earned media, economia atenției
Am inclus un sumar al lucrurilor care mi-au plăcut cel mai mult în prezentările de ieri:
_________________________________________________________________________________________
Karl Heinz Heuser (CEO, Burson – Marsteller, GmbH) ne-a vorbit despre modul în care putem comunica încredere:
- prin cunoștințe și ambalajul în care le livrăm către interlocutori
- prin combinarea informației cu emoționalul (comunicarea emoțională se bazează pe instrumentele utilizate în publicitate)
- prin transparență
- prin anticiparea unor surse de neîncredere și prezentarea anticipată a soluțiilor
Jon Aarons (Senior Managing Director, FTI Consulting) ne-a vorbit despre fragilitatea reputațiilor, oferind exemplul crizelor succesive de imagine prin care trece Toyota (totuși, eu rămân fană a mărcii).
Vedem cu toții cum devine din ce în ce mai dificil să îndrepți atenția publicului către un produs promovat. Știm și simțim presiunea asediului de informații. Jon Aarons ne recomandă să citim The Attention Economy (Thomas H. Davenport , John C. Beck) și să înțelegem că încrederea s-a mutat de la lideri la oameni datorită unei formule simple: Oameni + Tehnologie = Libertate.
Câteva idei despre comunicare:
- Comunicare eficientă: află ce și cine contează cel mai mult și vizează-i disciplinat
- Fii creativ cu ideile altora
- Gândirea critică în momente critice este unul dintre cele mai importante lucruri în comunicare
- Soluțiile inovatoare se nasc din diagnosticarea corectă a problemei, bazată pe statistică și expertiză extinsă
Simon Shaw (Creative director, Exposure) a vorbit despre importanța conținutului și a platformelor de comunicare, explicând că o platformă de comunicare se construiesc la intersecția dintre PR, Conținut Social și Evenimente. Ne-a oferit ca exemplu Rizlab – locul de întâlnire al consumatorilor cu brand-urile de muzică. Cifrele Rizlab reținute: Reach 600%, Cost per Contact: -400%). Câteva studii de caz Exposure >
Care estre structura unei agenții de Earned Media? (sau viitorul agențiilor de PR):
Idei + Strategii > Amplificare > Producție
_________________________________________________________________________________________
Alex Negrea ne-a vorbit despre cei mai importanți indicatori de performanță în PR, cu accent pe benchmarking.
Alex a găsit un mix bun pentru întocmirea planului editorial al unei pagini de Facebook – tip de conținut: educațional, entertainment, storytelling, comercial. Respectarea unui astfel de plan i-a adus o creștere naturală constantă pe paginile de Facebook administrate de 400-600 fani pe lună.
Cei mai importanți indicatori de performanță ai paginii de Facebook: impresii, reach, interacțiune, conversii. Instrumentul recomandat pentru analiză este SocialBakers, cu mențiunea că acesta este eficient doar de la 20.000 de fani în sus.
_________________________________________________________________________________________
Mai multe informații despre discuțiile de la PR Forum 12 puteți vedea pe Twitter: #PRforum12, hashtag pe care vă recomand să-l urmăriți și astăzi pentru a sta la curent cu discuțiile de la seminarii.