
Sâmbătă am fost la V for Vintage – La Dolce Vita, târg de modă care a adunat câțiva designeri români. M-am gândit la câteva recomandări de marketing pentru organizarea următoarei ediții.
Marketing și PR de eveniment
Mi-a plăcut că intrarea la târg a fost plătită. Mi se pare un lucru inteligent să-ți selectezi participanții pentru a păstra o atmosferă plăcută pentru publicul țintă. Este și o bună modalitate de a măsura numărul de participanți.
PR-ul evenimentului și-a făcut treaba. Blogurile și Facebook-ul au fost pline de comunicate legate de eveniment. Majoritatea designerilor care și-au prezentat creațiile în cadrul târgului s-au promovat pe Facebook și bloguri.
POSM
În privința informării la locul evenimentului, cred că se putea face un pic mai mult. Numele designerilor erau trecute în dreptul standurilor, însă mie mi-ar fi plăcut să am o mică broșură cu prezentarea tuturor, cu date de contact și site.
Partea bună a lucrurilor a fost că fiecare designer îți oferea o carte de vizită (la cerere). Ar fi fost o idee bună ca fiecare să aibă un coșuleț cu cărțile de vizită pe standuri pentru a îi ajuta pe clienți.
Marketingul Designerilor
Articolele pe bloguri, informările și invitațiile pe Facebook sunt utile, însă nu-mi par suficiente. Marketingul trebuie să trăiască în fiecare detaliu și în fiecare decizie a unei afaceri. Înțeleg că târgul s-a ținut la Sala Dalles și că spațiul alocat designerilor a fost mic, însă totuși a fost un eveniment cu vânzare. N-am înțeles de ce majoritatea designerilor au văzut evenimentul ca pe o expoziție. M-am întrebat și dacă își cunosc publicul țintă.
Dacă privești lucrurile ca pe o expoziție….atunci e ok. Pot să văd o strategie bună, însă doar dacă ai gândit de la bun început că prezența ta la târg este strict legată de notorietate, mai precis ca metodă de a aduce clientul în magazinul tău, loc de unde poate cumpăra mai mult de o piesă vestimentară la prețuri de magazin, nu la prețuri de târg.
Dacă obiectivul tău este să vinzi, află cine e publicul tău țintă!
Mi-am dorit câteva piese vestimentare și am găsit două perechi de pantofi, însă coada de la cabinele de probă și lipsa numerelor pentru haine și pantofi m-au descurajat. Și-atunci, tot ce pot să fac este să studiez site-urile de pe cele 3-4 cărți de vizită cerute, să mă duc până la atelierele lor sau să-mi comand online. N-am timp. Probabil îmi voi lua haine doar în atelierele pe care le găsesc pe străduțele zonelor centrale din București.
Știu că a fost târg de modă, însă clientele sunt între 25 și 40 de ani (cel puțin așa am văzut eu sâmbătă), deci vorbim de vânzări doar la măsuri de la 38-40 în sus. Majoritatea hainelor erau numărul 36, număr care mi-era bun acum 3 ani (la 48 de kg). Acum port o măsură “normală” (38-40) :).
V for Vintage – La Dolce Vita a fost o expoziție drăguță, însă mi-a părut rău că n-am putut să și cumpăr lucrurile pe care mi le-am dorit. Poate data viitoare…
Leave a Reply