Am cules câteva informații de la cele 2 workshop-uri Mobile la care am participat în a doua zi a evenimentului RoNewMedia 6.0:
Doina Costache – Google România – „Mobile opportunity in Romania”
- Știri 360 și Te crezi deștept sunt cele mai populare aplicații locale de Android realizate de români. Prima are între 5.000 si 10.000 de descărcări, iar a doua peste 100.000.
- Rata de click medie pentru căutările pe mobil este de 7,46% (Google Mobile Search). Turismul are cel mai mare potențial de a transforma click-urile în conversii, îndeosebi pe ofertele de tip Last Minute (Google Adwords pe Mobile).
- Căutările realizate de pe mobil au crescut de 4 ori în 2012 față de 2011 pentru câteva domenii: știri, rețele sociale, frumusețe și sănătate, retail, turism, sport și afaceri.
Am încercat să aflu un termen pentru introducerea aplicațiilor plătite în Google Play România. Răspunsul: în câteva luni. Este o întrebare importantă pentru dezvoltatorii români care fac aplicații pentru piața externă. Din păcate, contul de dezvoltator are nevoie de un card extern pentru a încasa venituri din aplicațiile dezvoltate pentru piața internațională, lucru care nu prea e ușor de realizat. Noroc cu Amazon Android App Market și cu market-urile chinezești de se mai fac câțiva bănuți. Era o întrebare care avea nevoie de un răspuns mai clar, mai ales dacă vorbim de încurajarea consumului local de mobile.
Un alt lucru interesant este legat de AdMob, o rețea de publicitate fără CPC dictat de licitații și/sau statistici. E pur speculativ. Mai precis: licitezi cât de puțin vrei și dacă nu-ți apare bannerul, mai bagi o fisă, adică licitezi din aproape în aproape – așa se optimizează campaniile. 🙂 AdMob este rețeaua de publicitate mobilă de la Google, da? Iar noi vrem să încurajăm clienții să aloce bugete de câteva mii de euro pe lună pentru Mobile Advertising.
E interesant de urmărit ce se va întâmpla după lansarea Facebook App Center îmbinată cu lansarea recentă a Facebook Mobile Ads.
Sebastian Văduva – Appscend – „Apps. Leveraging mobile apps in your digital marketing mix”
- 3 valori ale aplicațiilor mobile: instant, simplu, contextual.
- De încercat MobClix si Smaato, 2 rețele de publicitate mobilă care permit optimizarea campaniilor pentru creșterea profitului generat de aplicații.
- 200 de aplicații mobile au fost dezvoltate cu ajutorul platformei Appscend. 2 aplicații românești dezvoltate pe platforma Appscend: MotorAG și AloGroupama.
- Majoritatea aplicațiilor mobile sunt deschise de maxim 3 ori de către consumatori. Sebastian Văduva ne-a sfătuit să folosim App Analytics, Push Notifications (iOS) și să actualizăm constant aplicațiile pentru fidelizarea utilizatorilor.
Mi-a plăcut că Sebastian a venit pregătit pentru workshop-ul mobile: participanții au fost provocați să vină cu o idee de aplicație mobilă în 20 de minute și să încerce s-o vândă colegilor din sală. Premiul oferit de Sebastian: Biografia lui Steve Jobs. Frumos.