Am adunat câteva idei bune din prezentarea lui Joost de Valk (Yoast) din cadrul WordCamp 2012, un eveniment organizat de Auraș Mihai Geambașu. WordCamp este un prilej de întâlnire al dezvoltatorilor de WordPress din România pentru a dezbate probleme tehnice și de marketing ale platformei, iar eu încerc să mă infliltrez mereu ca să mai învăț câteva lucruri noi.
Această ediție nu a fost la fel de lungă ca cea din 2010, însă a fost la fel de interesantă, fiind condimentată de prezența celor doi invitați internaționali: Yoast – WordPress SEO guy și Frederick Townes – creatorul plugin-ului W3 Total Cache / Senior Technical Advisor la Mashable. N-am reușit să ajung decât în jur de ora 13, la prezentarea lui Tudor Sandu (2 Parale) despre Marketing Afiliat în contextul WordPress.
Idei despre SEO și Content Marketing – Yoast
Ce își dorește consumatorul?
- Oamenii își doresc povești și lucruri simple (pe ideea că cele mai complexe lucruri sunt cele simple / cei mai inteligenți oameni sunt cei care folosesc un limbaj simplu pentru a descrie situații complexe).
- Internetul conectează oameni, nu companii, iar de aici putem deduce că modul în care ne construim strategia SEO trebuie să fie K.I.S. content și K.I.S. Keywords.
Metode de a genera trafic și acțiuni din partea consumatorului
- Interacțiunea marketerilor cu clienții este cel mai bun generator de acțiuni.
- Cea mai bună strategie de creștere a traficului este conversația.
- Oferă înainte să ceri!
- Crește traficul ajutând oameni.
- Cum să ajungi numărul 1? Transformă-te într-o Vacă Mov!
Sfaturi SEO
- SEO Data Transporter – un plugin bun pentru migrarea datelor din All in One SEO Pack în WordPress SEO plugin.
- O soluție la Content Scrapers este pluginul dezvoltat de Yoast.
- Folosește Facebook Open Graph Meta Data.
- Folosește Branding-ul în procesul SEO prin rel=Author.
- Transformă articolele vechi, care conțin informații interesante pentru cititorii tăi în pagini pentru a actualiza data cu care acel conținut se afișează în SERPs.
Yoast salută Penguin și Panda pentru că aceste două schimbări majore de algoritm au atacat site-urile care au folosit tehnici SEO bazate pe trișarea algoritmilor Google și ne sfătuiește să nu practicăm Black Hat.
Prezentarea a fost interesantă, însă mi-ar fi plăcut ca nivelul de informații SEO să fie mai avansat.