Vă ziceam că săptămâna trecută am participat la două workshop-uri despre Link Building și Usability, primul suținut de Philip Nottingham de la Distilled, iar al doilea de Paul Rouke, în cadrul SEM Days – primul eveniment de Search Marketing din România, organizat de 2 Parale.
Dacă pe partea de Link Building am plecat cu câteva idei noi, însă și cu foarte multe confirmări, pe partea de Usability am aflat destul de multe lucruri noi, mai ales că trainer-ul nostru a fost Paul Rouke, un tip foarte atent la detalii, care scrie din când în când pe Econsultancy.com și a lucrat atât pentru ASOS, cât și pentru Booking.com.
Strategii de Link Building creativ
Regula de construcție a unei strategii de link building este:
Find the Angle / Find Link Targets / Do Outreach / Follow up
Simplu de zis, greu de făcut (adică multă muncă pentru câteva zeci de link-uri).
Philip ne-a oferit câteva idei de Link Building creativ, dincolo de achiziția de link-uri și înscrierea în directoare:
- Link-uri din construcția de Infografice (cu toții ne dorim, însă mai greu să găsești un designer care să le și facă)
- Link-uri din alcătuirea de ebook-uri pe baza selecției de conținut de pe bloguri, bineînțeles cu permisiunea bloggerilor (altfel nu ai de unde să primești link-urile principale). Aici este bine de menționat că trebuie să realizezi o pagină despre ebook, să trimiți ebook-ul către cei care ți-au oferit conținut util pentru ea, iar ei vor trimite în mod natural link către pagina despre ebook. Strategia se numește EgoBait. Tare, nu?
- Video SEO (aici am primit câteva recomandări lesne de înțeles: folosește embed pe domeniul tău, folosește Video Sitemaps și Video Press Releases)
- Construiește o galerie foto în jurul unui subiect de interes și determină utilizatorii să încarce fotografii
- Articole și recenzii pe bloguri
- Concursuri (construiește o pagină de regulament, activează lideri de opinie pentru posturile de jurați, comunică către concurenții potențiali și afișează premiile pe site – aici m-am gândit la RoBlogFest)
- Afișează coduri de discount pe paginile de produse pe care le dorești optimizate și oferă coduri promo bloggerilor pentru recenzii.
- Pre-lansează un site printr-un infografic.
- Alcătuiește liste pe diferite subiecte de interes pentru audiența ta.
Usability Workshop cu Paul Rouke
V-am zis deja că tipul ăsta m-a impresionat prin atenția lui la detalii, iar când zic detalii mă refer la cele mai neînchipuite scenarii de acțiune ale utilizatorilor site-ului tău. Training-ul lui s-a axat pe Usability în eCommerce, iar exemplele pe care ni le-a oferit de-a lungul sesiunii au ținut în mare parte de ASOS și Booking, pe care vă recomand să le studiați.
Cum îi faci pe oameni să facă ce vrei tu în mediul online?
(pun pariu că v-ați dorit mereu să știti)
- Construiești încredere în deținătorul site-ului, fie că vorbim de un brand sau de o persoană
- Transparență
- Demontezi obstacolele percepute de audiența ta
- Nu te aștepta ca oamenii să aibă încredere necondițonată în tine
- Acționează în așa fel încât să mulțumești marea majoritate de audienței tale. Niciodată nu vei mulțumi pe toată lumea!
Beneficiile optimizării usability | Beneficiile persuasiunii
- Optimizarea ratei de conversie
- Mai multe vânzări încrucișate
- Venit mai mare per client
- Reducerea timpului de asistență telefonică
- Fidelizarea consumatorilor
- Creșterea numărului de vizite pe site
- Recomandări din partea clienților
- Creșterea ROMI ( Return on Marketing Investment)
Recomandări Usability pentru Retail
- Folosiți instrumente de identificare a nevoilor site-ului din punct de vedere Usability (identificarea problemelor este întotdeauna primul pas). Ideea instrumentelor de analiză a uzabilității site-ului vostru este să ofere o voce consumatorilor prin intermediul testelor de tip survey, video, eye-mouse tracking, astfel încât să puteți identifica percepția clienților despre site și despre brand-ul din spatele lui, dar și comportamentul lor de consum.
- Oferă previzualizare la produse într-o mini pagină care să conțină câteva informații de bază, astfel încât să-i ajuți pe consumatori să ajungă mai repede la decizia de achiziție.
- Oferă selector multiplu pentru produse. E un lucru mic, însă foarte util pentru consumatori. Puteți vedea această opțiune pe ASOS.
- Îmbunătățește experiența de căutare mimând comportamentul Google Search, astfel încât să întrunești așteptările consumatorilor tăi. Oferă sugestii de căutare pentru produse și reprezentări vizuale pe modelul kiddicare.com.
- Introduce Promo Nav Bar sub meniu pentru a oferi vizbilitate USP-ului tău (Bit.ly/uspbar)
- Folosește o lupă pentru a permite vizualizarea materialului din care sunt făcute produsele tale.
- Folosiți testimoniale în paginile de produs.
- Utilizați un design care să convingă, să producă emoții și să inspire încredere.
- Folosiți video și recenzii pentru produse.
- Utilizați contraste cromatice pentru a influența centrele de atenție ale consumatorilor către secțiunea dorită.
- Pentru fashion retail se recomandă folosirea modelelor în funcție de dimensiuni (knickerpicker.com).
- Una dintre cele mai faine tehnici este utilizarea Live Shopping prin integrarea Google Maps – Persuasion Tech Geo-location.
- Apelează la emoții prin introducerea unor elemente de siguranță pe site.
- Construiește o senzație de urgență – oferte limitate ca timp pe modelul Naked Wines.
- Corelează imaginile și textul de pe site astfel încât să produci o emoție.
- Oferă mai multe opțiuni de transport și plată pentru produsele tale.
- Cere feedback-ul consumatorilor privind procesul de achiziție online pentru a optimiza coșul de cumpărături.
- Nu uita de relațiile cu clienții!
Leave a Reply