RATP (Régie Autonome des Transports Parisiens) vs RATB (Regia Autonomă de Transport București)
Acum vreo 2 ani am găsit unul dintre cele mai detaliate studii de caz pentru marketingul unei aplicații mobile. Era despre aplicația RATP. Francezii au investit ceva timp și bani pentru a găsi cel mai bun mobile marketing mix, astfel încât să genereze cele mai bune rezultate în termen de descărcări ale aplicației. Puteți citi mai multe în studiu (articol, studiu).
Azi am aflat că RATP-ul stă bine atât la mobile marketing, cât și la Social Media (via Locita). Ei vor începe un proiect pilot pentru testarea livrării de informații din trafic prin Twitter pentru 4 linii, timp de 3 luni, urmând ca în urma acestui experiment să lărgească și aria de acțiune/comunicare. Programul va viza oferirea de informații din trafic în timp real, informații despre zonele în care se execută lucrări publice (probabil și rute alternative), evenimentele care au loc în Paris și afectează transportul urban din anumite zone.
Oamenii de la Locita ziceau că RATP-ul are deja o suită de instrumente de comunicare pe care le oferă gratuit: 2 aplicații mobile (RATP și J’aime ma ligne), sistem de alerte personalizate, sistem de informare dinamic IMAGE, site-ul ratp.fr, sistemul de informații SIEL, precum și sistemul de informare utilizat pentru display-ul din interiorul mijloacelor de transport.
Singura grijă a francezilor este disponibilitatea Wi Fi și 3G în toate stațiile RATP.
Țin minte că în 2007 am dat cam 50 de euro pentru o săptămână de transport public cu RATP-ul, însă sunt convinsă că tariful se aliniază la salariul lor minim pe economie. Să nu mai punem la socoteală că în Paris găsești hărți turistice și de transport public la orice butic de bilete.
Și mă gândeam cât de departe este RATB-ul nostru de tehnologie și ce problemă stupidă aș putea avea ca turist în București. Ar trebui să cumpăr card și probabil că n-aș avea de unde să iau o hartă cu obiectivele turistice și traseele RATB. În plus, sigur că n-aș putea să cumpăr bilet după o anumită oră, ținând cont că doar la aeroportul Otopeni există un automat, probabil pentru încărcarea și achiziția cartelelor? Nu sunt convinsă că pot să achiziționez o cartelă de acolo.