• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / Mobile / Transport public 2.0

Transport public 2.0

j aime ma ligne

RATP (Régie Autonome des Transports Parisiens) vs RATB (Regia Autonomă de Transport București)

Acum vreo 2 ani am găsit unul dintre cele mai detaliate studii de caz pentru marketingul unei aplicații mobile. Era despre aplicația RATP. Francezii au investit ceva timp și bani pentru a găsi cel mai bun mobile marketing mix, astfel încât să genereze cele mai bune rezultate în termen de descărcări ale aplicației. Puteți citi mai multe în studiu (articol, studiu).

Azi am aflat că RATP-ul stă bine atât la mobile marketing, cât și la Social Media (via Locita). Ei vor începe un proiect pilot pentru testarea livrării de informații din trafic prin Twitter pentru 4 linii, timp de 3 luni, urmând ca în urma acestui experiment să lărgească și aria de acțiune/comunicare. Programul va viza oferirea de informații din trafic în timp real, informații despre zonele în care se execută lucrări publice (probabil și rute alternative), evenimentele care au loc în Paris și afectează transportul urban din anumite zone.

j aime ma ligne

j aime ma ligne app

Oamenii de la Locita ziceau că RATP-ul are deja o suită de instrumente de comunicare pe care le oferă gratuit: 2 aplicații mobile (RATP și J’aime ma ligne), sistem de alerte personalizate, sistem de informare dinamic IMAGE, site-ul ratp.fr, sistemul de informații SIEL, precum și sistemul de informare utilizat pentru display-ul din interiorul mijloacelor de transport.

Singura grijă a francezilor este disponibilitatea Wi Fi și 3G în toate stațiile RATP.

Țin minte că în 2007 am dat cam 50 de euro pentru o săptămână de transport public cu RATP-ul, însă sunt convinsă că tariful se aliniază la salariul lor minim pe economie. Să nu mai punem la socoteală că în Paris găsești hărți turistice și de transport public la orice butic de bilete.

Și mă gândeam cât de departe este RATB-ul nostru de tehnologie și ce problemă stupidă aș putea avea ca turist în București. Ar trebui să cumpăr card și probabil că n-aș avea de unde să iau o hartă cu obiectivele turistice și traseele RATB. În plus, sigur că n-aș putea să cumpăr bilet după o anumită oră, ținând cont că doar la aeroportul Otopeni există un automat, probabil pentru  încărcarea și achiziția cartelelor? Nu sunt convinsă că pot să achiziționez o cartelă de acolo.

Sep 5, 2012AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

La pas prin PragaCand ai facut ultima oara o fapta buna?
Comentarii: 3
  1. Dan
    8 years ago

    RATP avea versiune adaptata pentru telefonul mobil la site de acum 7-8 ani, pentru ei mobilul a fost constant o prioritate.

    RaspundeCancel
  2. Mihai Dragomirescu
    8 years ago

    Norcoc cu antreprenoriatul social la noi daca statul nu misca - vezi transporturban.ro

    RaspundeCancel
  3. Costin
    8 years ago

    Suntem in urma de tot cu tehnologia, intradevar. Dar sa fim seriosi, in ceea ce priveste RATB, nu este cea mai mare problema... :)

    RaspundeCancel

Leave a Reply to Costin Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

8 years ago 3 Comments Marketing, Mobile, Social Media Marketingaplicatii mobile, RATP, transport public, twitter
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei