Mulțumesc Manafu pentru invitație. Ca de obicei, am învățat o grămadă de lucruri de la oamenii invitați la acest eveniment, mi-am pus câteva semne de carte în activitățile mele zilnice și am plecat cu cel puțin o întrebare, alături de câteva gânduri de rumegat. Adică a fost un eveniment reușit, ca de fiecare dată.
Câteva întrebări cu care am plecat de la Webstock 12
Cum să fac $1 milion în 41 de zile? De fapt, întrebarea este un pic altfel: care este cifra pe care trebuie să o investesc în publicitate mobilă pentru a populariza un joc mobil suficient de mult pentru a produce această sumă de bani? Modelul de a obține această sumă: Freemium + versiune de Facebook. Minunat, dar care este cifra? Dacă știe cineva, este rugat să lase în comentariu. Eu n-am ajuns la acea parte din panelul de Mobile. Este vorba despre King.com.
Cât sunt dispusă să risc și pentru ce? Andrei Roșca a ținut o prezentare care a ieșit din tiparele unui eveniment despre mediul online din România și ne-a vorbit despre riscuri. De câte ori aveți ceva nedumeriri privind riscurile pe care să vi le asumați, întrebați-vă de câte ori treceți pe roșu pentru a obține un minut în plus și dacă riscul pe care vi-l asumați merită sau nu. Acum comparați cu riscul de a face ceva ieșit din tipare care vă poate ajuta să evoluați.
Aici e mult de spus. Depinde cum privești. Alex Negrea m-a întrebat la un moment dat de ce am cumpărat un obiect scump în loc să investesc într-un proiect. Iar eu nu i-am răspuns cum se cuvine pentru că nu voiam să intru în discuția despre riscuri. Unele dintre cele mai mari riscuri îmi par cele financiare. Pot să pierd foarte mulți bani investind într-un hobby, dar nu pot să investesc bani într-un proiect pe care îl văd ca afacere. Ideea este că eu nu pot să-mi asum riscuri decât în condițiile în care sunt fericită să-i pierd. Poate aici am găsit o cheie. Doar într-un proiect pe care îl privești ca pe un hobby poți să investești timp și bani.
Cum trăiești dintr-un salariu ca angajat în Social Media în România?
Studiul realizat de Mădălina Uceanu pentru Webstock ne arată că salariile în Social Media sunt în scădere. Dacă anul trecut mi se păreau foarte mici, acum mi se par extraordinar de mici. Și am câteva teorii despre oamenii care lucrează în Social Media. Ori sunt oameni foarte pasionați de ceea ce fac, ori sunt foarte tineri. Sau trăiesc eu într-o bulă de săpun în care este strigător la cer să ai astfel de salarii pe orice muncă calificată. Altfel, nu știu cum aș putea explica situația.
De ce oamenii de PR nu știu să facă o prezentare utilă audienței?
Cu părere de rău, trebuie să zic că sunt câțiva reprezentanți de agenții care nu oferă o informație utilă audienței, ci doar folosesc momentele acordate de Webstock pentru a își prezenta campaniile și agenția. Nimic rău aici, doar că trebuie lucrat mai mult la ambalaj, lucrurile trebuie să fie prezentate mai voalat (că doar de aceea suntem PR) și uneori trebuie să ne asumăm că mai sunt oameni în sală care știu de unde vin conceptele de campanie (declinări ale campaniilor derulate internațional).
Am plecat și cu câteva concluzii
Agențiile de mobile se împart în 3: cele care au curajul să trăiască din propriile produse, cele care lucrează doar pentru clienți B2B (on demand apps) și cele care trăiesc dintr-un mix între cele două.
Prezentarea lui Zoso oferă câteva puncte de vedere pertinente în realizarea campaniilor de marketing și comunicare online. Este o prezentare utilă și pentru oamenii de marketing din companii, cei care pot decide în ce tipuri de proiecte să investească.
Webstock și toate celelalte evenimente Evensys oferă un spațiu fain pentru cele mai creative activări de brand pe care le-am văzut în România. Mi-a plăcut ideea Staropramen de a realiza o tastatură din cutii de bere și cea de la DonCafe, pe care o aveți ilustrată în articol.
Felicitări Manafu și echipei Evensys!
Leave a Reply