Un gând:
Aș putea să învăț Mobile Apps Marketing adevărat doar lucrând într-o agenție specializată în mobile din UK sau US.
Ce fac eu și alții în piața asta micuță de Mobile Apps Marketing din România nu poate intra decât în categoria teste, de obicei cu două scenarii posibile: eșecuri sau succese moderate.
Nu este prima oară când iau în calcul posibilitatea, însă povestea de mai jos îmi validează gândul şi mă îndeamnă să fac paşi în direcţia împlinirii lui.
Sursa: NetCamp 2012
Bubble Witch Saga este un joculeț banal (copycat), care a făcut 1 milion de dolari într-o lună. Cum reușește un joc ca acesta să aducă aceste venituri? Simplu: Departamentul de Marketing este în Anglia. Și cu asta au zis totul.
În România nu prea ai de la cine să înveți Mobile Apps Marketing și nici nu ai o piață de mobile atât de efervescentă ca cea din Anglia. Prin urmare, n-ai cum să ajungi să faci Mobile Apps Marketing excepțional, cu execuții impecabile, dacă nu ai o piață și niște consumatori educați, adică tipul de consumatori care nu-și cumpără iPhone 5 doar pentru a se lăuda cu el prin vecini, ci pentru a folosi aplicații mobile.
Pe de altă parte, NetCamp 2012 mi s-a părut construit în jurul cuvântului cheie Mobile. Și mi-a plăcut. În același registru, de încurajare a pieții de mobile în România, se încadrează și operatorii de telefonie mobilă.
Jos pălăria pentru Vodafone, care încearcă constant să încurajeze consumul de mobile în România:
- Toate abonamentele Vodafone se vând obligatoriu cu pachet de date.
- Toate smartphone-urile se vând obligatoriu cu opțiune suplimentară de date.
- Se publică din ce în ce mai multe aplicații mobile utilitare în Vodafone Apps Market; în plus, Vodafone le instalează pe smartphone-urile vândute.
Adică Vodafone vrea să ne aducă în rândul lumii. Iar lumea asta este mobile.
P.S. Windows Store a ajuns la 120.000 de aplicații mobile și aduce și un element nou în publicitatea mobile: posibilitatea de a introduce Rich Media în Windows Apps prin HTML 5.