Acesta nu este un review pentru Samsung Galaxy S3. Este o poveste despre cum ghinionul mă întâlnește de fiecare dată când cumpăr un smartphone Samsung. După 6 săptămâni de utilizare, din care 4 săptămâni de chin, m-am gândit că acest articol poate să fie util celor care au aceleași probleme.
Beneficii SGS 3
- Se mișcă impecabil față de Samsung Galaxy S 1, cumpărat acum 2 ani, cel care m-a făcut să urăsc brand-ul ăsta, cel puțin pe sectorul smartphones. Nu mai am parte de ecrane înghețate și nici de închideri nejustificate.
- Foarte fain display-ul. Citesc destul de mult pe smartphone, iar dimensiunea și calitatea culorilor mi se pare net superioară vechiului SGS.
- Camera foto este mult mai bună. Și eu, ca tot românul, m-am născut fotograf, deci am nevoie de-un instrument capabil să-mi pună în valoare operele de artă în fața publicului larg: pe instagram.
Și cam astea sunt cele 3 lucruri la care se uită un utilizator obișnuit. Ah, și mai e ceva: bateria.
Probleme si solutii Galaxy S3
Poate că sunt blestemată când vine vorba de un smartphone nou. Altfel nu-mi explic cum pot să cumpăr cel mai bun smartphone al anului 2012 și să am probleme cu el.
În primele 2 săptămâni, SGS 3 s-a comportat ca orice alt smartphone utilizat la maxim: bateria de 2100 mA îl ținea 12 -14 ore în viață. După cele 2 săptămâni, bateria a început să mă lase la 8 ore, apoi la 6, pentru ca într-un final să se stabilizeze la 4 ore. A trebuit să-l țin la încărcat de cel puțin 3 ori pe zi în perioada sărbătorilor. Făcut update de firmware. Nimic nu s-a schimbat. I-am instalat aplicație de eficientizare a consumului, am făcut toate setările de optimizare și nimic.
Acum 2 zile l-am dus la Samsung Plaza (parte showroom, parte customer service). Am aflat de la un consultant Vodafone că la Samsung Plaza (Iuliu Maniu) se întâmplă un lucru magic: service rapid (1h) pentru smartphone-uri Samsung. Mă duc la ghișeu și spun cele 3 probleme:
- bateria moare după 4 ore,
- pot folosi telefonul descărcat doar după ce îl țin 30 de minute în priză,
- se restartează singur, fără vreun motiv anume sau vreun mesaj de eroare.
Am revenit la Samsung Plaza după o oră. Surpriză! Rezolvarea problemei a fost înlocuirea plăcii de bază. Pe bune? Da. Scrie acum și în certificatul de garanție.
L-am pus la încărcat. După 14 ore în stand by și 18 de consum date și voce, SGS 3 are nevoie de prima încărcare. Încă sunt surprinsă că bateria SGS 3 mă ține 32 h.
Știind că mă dau pe net din 5 în 5 minute, l-am întrebat pe consultantul din showroom-ul Samsung Plaza dacă are o baterie de 3000 mA. Cititul în diagonală mă afectează din ce în ce mai mult: bateria minune abia ce-a fost anunțată, deci n-avea cum să ajungă în România.
Vă doresc să n-aveți nevoie de acest articol! 🙂