Aplicații mobile pentru Retail
Cei 2 clienți de retail pentru care am lucrat în 2012 au dezvoltat 3 aplicații mobile, iar unul dintre ei a bifat și 2 campanii de mobile advertising. Ei au dezvoltat aplicații mobile orientate către îmbunătățirea experienței consumatorilor în magazinul lor sau pentru a ușura procesul de vânzare-cumpărare. Sper că în 2013 aplicațiile mobile destinate segmentului retail se vor înmulți.
Retenția
Timpul petrecut de un utilizator într-o aplicație de shopping a crescut considerabil în 2012 la nivel global, îndeosebi în sectorul retail, lucru care ar trebui să ne pună pe gânduri atunci când dezvoltăm o aplicație mobilă, în ideea de a implementa și instrumente de monitorizare a comportamentului utilizatorilor. Aplicațiile mobile ar trebui să ofere posibilitatea de a calcula și retenția – în număr de utilizatori și în timp petrecut în aplicație (mai ales când vorbim de aplicațiile de retail care au destul de mult conținut).
La nivel global, aplicațiile mobile pentru retail au o rată de retenție a numărului de utilizatori de 50% în prima lună, 40% în a doua lună și 33% în a 3-a lună, iar frecvența medie de utilizare a aplicației este în jur de 1.9. Mai multe informații despre celelalte categorii de aplicații mobile găsiți aici.
Aplicații mobile pentru HoReCa
Am observat și din ce în ce mai multe aplicații mobile pentru restaurante și cafenele din București, majoritatea aparținând unor lanțuri de restaurante. Vă spuneam la începutul anului că Black Bunny Studio a dezvoltat o aplicație mobilă pentru gestionarea feedback-ului primit de restaurante.
Dacă vorbim de HoReCa, ar trebui să menționez și hotelurile, care au început să dezvolte aplicații mobile pentru îmbunătățirea experienței clientului, însă mai timid decât restaurantele.
2013 va aduce ușoare creșteri ale site-urilor, aplicațiilor și campaniilor mobile în sectorul hotelier, mai ales dacă clienții încep să se uite cu atenție la procentul destul de mare al intrărilor de pe mobile. Unii clienți din portofoliul meu înregistrează creșteri destul de mari, mai ales în perioadele de vârf, cel mai mare procent fiind de 20.7% vizite mobile din traficul pe site, înregistrat în Q4 – 2012.
Aplicații avem, însă nu și campanii de marketing pentru ele
Deși sunt din ce în ce mai mulți doritori de aplicații mobile printre clienți, puțini sunt cei care investesc și în campanii de marketing pentru ele. Majoritatea consideră suficientă redirecționarea utilizatorului venit de pe mobil în paginile aplicațiilor din app market-uri. Din păcate, clienții care dezvoltă aplicații o fac pentru că au bugete și e la modă, fără să ceară agenției sau dezvoltatorului informații despre instrumente de monitorizare a performanței aplicației (număr de utilizatori noi, utilizatori activi, frecvența utilizării), lucru care nu prea are cum să îi ajute în mod real să îmbunătățească experiența utilizatorului.
Dacă doriți să dezvoltați aplicații mobile iOS, Android, Windows 8 sau dacă doriți o campanie de mobile advertising pentru promovarea aplicațiilor mobile sau a site-ului mobil, nu ezitați să folosiți formularul de contact. Vă recomand să răsfoiți și portofoliul Black Bunny Studio.
Leave a Reply