Am recitit de curând Jack Trout despre Strategie, o lectură ușoară și rapidă, dar utilă pentru amintirea unor repere esențiale în dezvoltarea strategiilor de marketing. Răsfoind pe Slideshare, am găsit 2 prezentări care ating și acest subiect.
Sper să vă fie utile, mai ales că orice acțiune de marketing sau PR ar trebui să plece dintr-o strategie pe termen lung. Încă sunt destul de multe confuzii în piață în privința strategiei, uneori nici nu se conștientizează importanța ei, iar alteori acțiunile de marketing și PR se rezumă strict la managementul și comunicarea pe platforme Social Media (în principal rețele de socializare și bloguri).
Cu toate că este minunat să citim astfel de materiale, mi se pare important să reținem că pentru dezvoltarea unor strategii de marketing durabile și profitabile nu sunt suficiente teoriile din facultate sau lecturile de marketing, ci experiența. Iar asta vine și din poziționarea omului de marketing în puncte cheie din interiorul unor agenții și companii, cele care să-i permită experimentarea continuă a ceea ce funcționează în mediul socio-economic românesc.
Leave a Reply