Sunt mereu în căutare de inspirație, iar TEDx Bucharest City 2.0 (20 septembrie 2013) mi s-a părut un loc bun de pornire, mai ales că tema evenimentului a fost Dream me. Build me. Make me real.
Am notat câteva idei principale din prezentările de ieri, îndeosebi pentru că au fost proiecte dezvoltate cu scopul de a îmbunătăți viața locuitorilor capitalei. Toate încearcă să construiască ceea ce îmi place să numesc Immortality Projects, adică proiecte cu potențial de a dăinui peste timpuri.
Proiecte pentru bucuresteni la TEDx Bucharest City2.0
“Exista un erou în fiecare dintre voi”
Un proiect realizat de Societatea de Salvare București, care îți propune să urmezi cursurile de prim-ajutor, în urma cărora poți fi inclus într-un sistem de alertare a celor ce pot interveni în cazuri urgente aflate în locurile publice. Programul este o necesitate, dat fiind că sunt puțin peste 900 de angajați pentru aprox. 4 milioane din capitală, adică mult prea puțini pentru a interveni într-un timp rezonabil pentru toate cazurile urgente. Voluntarii sunt instruiți în tehnicile de prim-ajutor și pot fi primii respondenți la locul unui accident, astfel încat persoana în pericol să poată primi suport vital de bază, înainte de instalarea unor leziuni ireversibile. Mai multe informații despre proiect găsiți pe assb.ro.
MentalGeo
“Locurile pe care ți le dorești în București există, doar trebuie să le atașezi hărții tale mentale.”
Mi-a plăcut mult Cristian Ciobanu de la Mental Geo, care realizează o serie de proiecte foarte faine despre geografia mentală – Harta Fricii în București. El spune că geografia mentală coboară punctul de vedere al specialistului de planificare urbană în mijlocul oamenilor, un exemplu în acest sens fiind asfaltarea în funcție de cărările lăsate de trecători.
Mi s-a părut și cel mai interesant subiect de la TEDx Bucharest City 2.0. pentru că această disciplină se situează la intersecția dintre lumea noastră internă (percepții și atitudini față de spațiu) și cea externă (modificarea spațiului).
Geografia mentală este evident folositoare individului pentru a se adapta la mediu. Dincolo de această necesitate primară, ea este folosită în două sensuri: pentru a schimba personalitatea unui loc (se schimbă denumirea, simbolurile etc.) și pentru a schimba atitudinea față de un loc (campanii de imagine).
Mai multe despre subiect găsiți pe MentalGeo.
1dece.ro este un proiect realizat de 2 tineri entuziaști (Jean Popescu și Bogdan Ferariu), din care este inspirată și o campanie publicitară recentă. Cei doi oferă soluții digitale creative pentru îmbunătățirea comunității lor.
Poiana lui Iocan își propune să motiveze bucureștenii să contribuie la îmbunătățirea anumitor aspecte din viața de zi cu zi a locuitorilor capitalei, oferind un laborator urban, în care își doresc să descopere idei noi și strategii inovative pentru București prin chestionare legate de percepția lor asupra unor probleme curente ale orașului.
Yvette Larsson a povestit despre pasiunea sa pentru București, despre care scrie constant pe The Lounge Bucharest, un blog în engleză despre oameni, locuri și experiențe frumoase din capitală.
Leave a Reply