Webstock 2013, evenimentul care reunește mare parte din specialiștii de comunicare, dar și mulți bloggeri din comunitatea locală, mi s-a părut echilibrat (atât la nivelul subiectelor abordate, cât și la nivel de speakeri – oameni noi și oameni cu experiență). Cuvântul cheie al acestei ediții Webstock mi s-a părut a fi Creație.
Despre blogging
Cristina Bazavan, fost editor al revistei Tablu, actual blogger și freelancer pentru proiecte culturale, a povestit despre creatori și despre pașii care au ghidat-o în alegerile sale: determinarea de a transforma dorințele în acțiuni și perseverența de a duce la bun sfârșit proiectele, indiferent de obstacole.
Vali Petcu a prezentat un îndreptar de campanii online pentru bloggeri.
Monica Jitariuc (The Practice) a oferit câteva sfaturi pentru bloggeri (îndeosebi pentru cei care își doresc să fie incluși în campanii). Cred că una dintre cele mai bune recomandări făcute de Monica a fost realizarea și trimiterea unei prezentări a blogului către agențiile de PR, care să conțină câteva informații despre blog și despre cititori acestuia (trafic, demografice, subiecte abordate, etc.). Eu știu un singur exemplu de prezentare de blog.
Vali Petcu și Monica Jitariuc au atins câteva puncte comune:
- nevoia blogurilor de a se transforma în brand-uri,
- importanța cunoașterii cititorilor și setarea unor obiective,
- nevoia de principii și de creativitate în blogging.
Despre comunicare
Agency view WebDigital – Ionuț Munteanu
Mi-a plăcut mult prezentarea lui Ionuț, care a avut ideea bună de a oferi câteva informații despre cum poate Remarketing-ul să ajute în PR, un ajutor binevenit îndeosebi pentru oamenii de comunicare aflați în sală, mai ales că majoritatea au semnalat că nu cunosc termenul de remarketing.
Corporate view – Alin Vlad – Global Social Media Coordinator – Bitdefender
Alin Vlad a povestit despre inbound marketing și a oferit exemple video simpatice pentru a sublinia diferența dintre cele 2: un spoof bun la o emisiune cunoscută – Inbound versus Outbound Marketing. Deși Alin a susținut beneficiile Inbound Marketing-ului în cea mai mare a prezentării, recomandarea de la sfârșit a fost utilizarea unui mix între Inbound și Outbound. El a realizat o hartă a activităților ce țin de Inbound Marketing, care oferă o imagine de ansamblu asupra modului în care un brand poate câștiga atenția consumatorului. (prezentarea despre Inbound Marketing)
[Eu merg întotdeauna pe mix, dar pun mereu accentul pe Inbound Marketing, care s-ar traduce într-o notă amuzantă: “lăsați clienții să vină la mine, nu-i vânați cu arcanul”. Deși este un termen relativ nou, generat și de prezența online a vocii consumatorului, el se bazează pe câteva modele de comunicare folosite des în Marketing și Vânzări, din care AIDA este primul exemplu care îmi vine în minte.]Client view – Flori de Lux – Marius Dosinescu
Cum poate o florărie să vină în ajutorul clienților?
- prin realizarea unui suport ușor cu apă tratată pentru ca florile să reziste 7 zile și să nu fie răsturnate de pe mese
- prin oferirea unei alternative la florăriile online – Florăria Digitală – flori cu prețuri mici, plătite prin sms, cu reduceri în rețeaua parteneră – Vodafone, după scanarea unui cod QR din București.
Deși mi-a plăcut ideea Florăriei Digitale, cred că rezultatele ei se pot raporta la PR, nu la Marketing, asta dacă ținem cont că majoritatea utilizatorilor de smartphones nu știu ce sunt QR codurile. Prezentarea s-a ținut în cadrul sesiunii Innovation in Communication.
Mădălina Uceanu a prezentat studiul State of Social Media Employment 2013. Rezultatele sunt similare cu cele din 2012, adică nu spectaculoase, însă vestea bună este că salariile nu au scăzut, așa cum s-a întâmplat în alte domenii de activitate.
__________
Cel mai impresionant moment de la conferința Webstock a fost povestea Mia’s Children, spusă cu multă emoție de Mia Scarlat în cadrul sesiunii Doers & Innovators. Mia’s Children este un ONG creat pentru a oferi copiilor cu resurse și posibilități limitate noi șanse în viață. Dacă doriți să vă implicați, iată câteva metode.
__________
Mulțumesc Evensys și Vodafone pentru participarea la Webstock 2013.