Am luat câteva notițe de la speakerii din panelul Mobile & Apps de la IMWorld13, una dintre cele mai mari expo-conferințe despre Internet & Mobile din România (9 și 10 octombrie la Romexpo, București).
Joel Blackmore (SOMO) a povestit despre viitorul mobile. Mediul mobile este văzut ca pilon central al integrării lumii digitale cu cea fizică (offline). El a prezentat Google Glass, Apple iBeacon și conceptul The Internet of Things. Apple iBeacon a servit drept prim exemplu pentru această integrare, dat fiind că este una dintre cele mai noi tehnologii pentru in store marketing (mai multe despre iBeacon puteți citi aici).
Andrei Costescu (mReady) a recomandat câteva strategii pentru user acquisition și user retention:
- comunicarea integrată a aplicației mobile,
- concentrarea eforturilor de publicitate prin Facebook Mobile Ads și Google AdMob în primele 3 zile de la publicarea aplicației în app markets pentru atingerea masei critice de utilizatori,
- nișarea (acolo unde este posibil),
- focus pe dezvoltarea treptată a funcționalităților aplicației și
- one-feature apps,
- concentrarea pe problema ce stă la baza dezvoltării aplicației și nu pe prima soluție găsită de noi (de care tindem să ne îndrăgostim),
- stabilire de parteneriate pentru promovarea aplicației (ex: Zonga – Vodafone),
- introducerea unui mecanism de stimulare a competiției între utilizatori (eventual activat prin social sharing).
Dharmesh Damani de la Flurry
- 80% din acțiunile de pe smartphone se fac prin aplicații
- eBay a realizat anul trecut 40 mld de tranzacții mobile
- mediul mobile a depășit social media d.p.d.v. al ritmului de creștere
- consumul de aplicații mobile mai are foarte puțin până îl va egala pe cel TV
- tabletele = gaming/entertainment devices, smartphones = utility devices
- vârsta medie a utilizatorilor mobile: tabletă – 34 ani, smartphone – 30 ani
- publicitatea pe Facebook (social mobile ads) este prima sursă de venituri pentru aplicațiile mobile
- mobile videos aduc cel mai mare venit per utilizator
- Flurry recomandă targetarea demografică și în funcție de personas în campaniile publicitare mobile
- real time advertising – are un CPM mai mare, însă este una dintre cele mai eficiente metode
- aplicațiile mobile de succes îndeplinesc unul dintre aceste roluri: utilitar, economie, divertisment
Cel mai aglomerat stand de la IMWorld13 a fost Future Solutions, unde s-au putut testa Google Glass, Samsung Galaxy Gear SmartWatch și Oculus Rift.
Leave a Reply