Online, acum 5 ani
Mi-aduc aminte că, nu mai departe de 2008, “Online” ocupa un spațiu zgârcit la finalul planului Media, în care apăreau listate bannere și o campanie PPC – Google Adwords. Bugetul alocat pentru bannere era de aprox. 30% din cel total și cel de Adwords de 5%. Așa îl primisem de la agenția Media (eram “client” pe-atunci).
Astăzi am senzația că asta s-a întâmplat nu acum 5 ani, ci cu o viață în urmă. Revoluția tehnologică și Social Media au determinat multe agenții din piață să includă Digital PR, Campanii pe bloguri, Social Ads, Mobile Marketing și multe alte lucruri faine în planul Media. Viteza de dezvoltare a pieții este notabilă, deși probabil cu toții ne dorim să se mărească pasul spre integrarea noilor tehnologii în mediul digital.
Schimbare
Mă bucură să văd din ce în ce mai multe campanii care conectează mediul offline cu cel online și mobile. Mi-au atras atenția și câteva campanii ce au mizat pe construirea unei interdependențe între mediile de comunicare. Un exemplu în acest sens mi se pare Satul lui Moș Crăciun, o campanie Coca-Cola.
Se zice că dacă lucrezi suficient de mult timp într-un domeniu, ajungi să anticipezi anumite schimbări. Însă, dacă vorbim de piața Media, trebuie să recunoaștem că fiecare știe mai bine bucățica lui și numai câteva noțiuni generale din celelalte segmente ale pieții.
Posibilitățile oferite de tehnlogie schimbă sensul campaniilor integrate de marketing, iar asta ar trebui să ne determine să fim la curent cu schimbările, inovațiile și tendințele din întreaga piață Media, astfel încât să reușim să livrăm nu numai campanii ce integrează mediul offline cu cel online și mobile, ci și concepte inovative de campanii ce vizează crearea unei simbioze între aceste medii de livrare a mesajului către audiența țintă.
Future of Media 2013
se anunță un eveniment potrivit pentru a ne pune la curent cu tendințe și inovații în Media. Conferința va reuni specialiști din media, advertising și mobile (TV & Radio, publicitate, digital, devices, aplicații mobile, publisheri online), care vor aduce în prim plan cele mai noi tendințe din media, strategii de comunicare eficiente în diferite mijloace media și tactici pentru dezvoltarea și extinderea afacerilor din industrie.
Evenimentul va fi împărțit în 4 sesiuni: Tendințele anului 2014, Media, Mobile și Advertising. Dintre vorbitorii anunțați: Dragoș Stanca (ThinkDigital Romania), Sebastian Vaduva (Appscend) și Nir Refuah (MRM).
Leave a Reply