– Mobile: Search, Content, Speed
– Social Search – Author Tags (Google +) și Social Sharing
– Human Search – FAQ SEO – răspunsuri la întrebările frecvente ale clienților
– Predictive Search și Local Search – contextul devine mai important (dezvoltare conținut pentru faze ale ciclului de achiziție), Local Search Strategy devine o necesitate.
2 tendințe ce afectează industria Local – Social – Mobile de la Search Engine Land
– SEO se dezvoltă și către livrarea de strategii de Retenție, nu numai de Achiziție
– SEO adoptă și rolul de generator de soluții (rezultate din cercetarea și filtrarea informațiilor disponibile în piață)
3 tendințe în SEO de la Search Engine Watch
– SEO se va axa mai mult pe strategii decât pe tactici
– Guest Blogging rămâne una dintre cele mai bune tactici de Link Building, însă numai dacă se respectă diferența între article marketing și guest post
– Dezbaterea privind valoarea pentru SEO a tipului de conținut (lung sau scurt) va continua. Calitatea conținutului percepută de vizitatori și de Google depinde de: autor, context, separarea conținutului desktop vs. mobile, dar mai ales de modul în care se definește conținutul de calitate.
3 tendințe în SEO de la Search Engine Journal
– Diversificarea tipurilor de conținut rămâne o necesitate pentru a genera tracțiune pentru site (text, video, infografice, rapoarte)
– Conținutul detaliat, studiat, care oferă ajutor cititorilor va fi în continuare important
– Diversificarea Anchor Textelor în campaniile de Link Building devine din ce în ce mai importantă
4 tendințe în creația și optimizarea de conținut – Moz.com
– Creșterea concurenței pentru atenția consumatorului online de conținut (valabilă în fiecare an)
– Creșterea importanței indicatorilor de performanță folosiți în evaluarea conținutul online. Top 3: Trafic, Calitate Leads și Social Shares (B2B)
– Creșterea interesului pentru crearea de conținut integrat (pentru mai multe canale de comunicare)
– Generarea de conținut pentru canale de comunicare mai noi (mobile)
4 tendințe SEO din experiență
– Dezvoltarea de conținut separat pentru Mobile este o necesitate, deși puțini o iau în calcul. Utilizatorul mobile are nevoie de conținut mai puțin (citește de pe un smartphone și nu are timp să dea scroll), însă mult mai puternic (convingător, axat pe USP-uri). Viteza de încărcare a unui site Mobil este din ce în ce mai importantă (se spune că ar fi chiar factor de ranking).
– Storytelling + Ecommerce = Love. Conținutul pentru ecommerce trebuie să evolueze – clienții nu mai au nevoie doar de informații specifice produselor vândute, ci de o abordare mult mai personală, axată pe poveștile brand-ului, dar și pe suportul de tip ghid/sfaturi (asistență la conversie), îndeosebi pentru ecommerce-ul feminin, care resprezintă peste 50% din piața .ro.
– Dezvoltarea de conținut pe baza intereselor specifice ale unui segment demografic bine conturat devine o necesitate. Creșterea ratei de conversie ca urmare a dezvoltării de conținut pe bază de interese specifice, dar și creșterea ratei de conversie prin segmentarea Ad-urilor în campaniile PPC în funcție de persona marketing, device (mobile sau desktop) și local search sunt cele 2 elemente care m-au dus la această concluzie.
– Dezvoltarea de module de analiză specifice fiecărei afaceri online în parte devine o necesitate pentru realizarea unei strategii SEO coerente, dar și pentru alte metode de a crește traficul și conversiile unui site (remarketing, SEO growth hacks, real time marketing).
________
Bonus
Primul studiu despre E-mail Marketing din Romania, realizat de Funnel.ro (297 magazine online monitorizate timp de 269 de zile*)
Tactici pentru creșterea ratei de conversie în 2014, un interviu cu specialiști în optimizarea ratei de conversie