SEO, Usability & UX
Cognitive SEO – cel mai complex instrument pentru analiza inbound links din portofoliul unui site, util și pentru cei care au fost penalizați de Pinguin și vor să construiască mai ușor rapoarte Disavow pentru a le trimite către Google. Poate fi folosit și pentru raportări în campaniile de Link Building. Permite monitorizarea pozițiilor pe cuvinte cheie. Am mai scris despre el (1,2).
clicktale.com – îți spune povestea click-urilor din site-ul tău, îți oferă heatmaps = zonele de conținut interesante pentru utilizatorii tăi. Este un instrument bun pentru optimizarea arhitecturii informației în site.
mappingexperiences.com – pentru că SEO nu înseamnă doar achiziție, ci și retenție.
Google Correlate – instrument util pentru a identifica cuvinte cheie noi, adică noi oportunități de optimizare a conținutului unui site. Mi se pare util alături de un dicționar de sinonime și un vocabular suficient de dezvoltat pentru a putea realiza un context de optimizare (și a evita folosirea excesivă a cuvintelor cheie). Merge mai bine pe .com decât pe .ro.
guidelines.usability.gov – foarte foarte mișto. de citit din scoarță în scoarță, indiferent dacă faceți SEO, SEM, Content Marketing sau orice alt tip de Marketing online sau mobile.
Cum să construiești rapoarte SEO detaliate (paginile de aterizare pentru traficul organic, evoluția conversiilor din acțiuni SEO) folosind Google Analytics și Google Apps Script.
Alte instrumente de marketing online utile
follow.net sau un alt intrument util pentru a-ți spiona concurența, deși evaluarea empirică a site-urilor concurente mi se pare mult mai bună în identificarea tacticilor folosite și elementelor poate neglijate în site-ul tău.
whiteops.com – Bots are bad for business. We are bad for Bots. Mi-a plăcut ideea instrumentului de a oferi control clientului, dat fiind că am fost de partea clientului și am primit multe hârtii de la agenții cu impresii și click-uri pe foi, semnate aproape în blanc de publisheri. Sigur, și eu vreau multe click-uri, însă mă mulțumesc cu puțini și reali pentru că aceia sunt singurii clienți.
ReviewPro.com – OTA reviews, un instrument util pentru hoteluri. Primești tot felul de analize semantice faine, descoperi exact ce apreciază clienții tăi, dar mai ales ce nu le convine. Este o bază faină de la care să începi îmbunătățirea serviciilor hoteliere și optimizarea ratei de conversie.
LinkedIn Maps – un instrument bun atunci când îți cauți un job și vrei să vezi dacă ai persoane în rețeaua ta LinkedIn, care te pot ajuta să ajungi la angajatorul dorit.
Tagboard.com – un instrument util pentru a monitoriza hashtag-uri.
Instrumente și resurse pentru Mobile Apps Marketing
Google – The Mobile Play Book – ghid mobile
Appnique – AOS – app store optimization (încă nu l-am testat, însă suna interesant)
TestFlightApp.com – o platformă utilă pentru a testa aplicații mobile iOS