Nu, n-aș pierde nimic, dacă mâine ar dispărea Google și, odată cu el SEO și PPC. Pur și simplu m-aș reprofila, aș învăța ceva nou și aș încerca să folosesc o parte din cunoștințele dobândite în anii aștia. Cred că datorită acestei meserii – satelit, de nișă, așa cum spun unii, am învățat și mai mult marketing, psihologie, web design și alte câteva lucruri utile și pentru a face alte meserii.
Credința mea vine din faptul că omul e creat să se adapteze la orice situație nouă. Nu cred că traiul cuiva depinde de Google, Facebook sau mai știu eu ce, însă sunt convinsă că fiecare se folosește de contexte curente, ce par valabile și în viitorul apropiat, pentru a își alege ce vrea să facă în viață. Nu cred că asta înseamnă neapărat că jucăm numai după reguli impuse de alții. Sigur, toți suntem parte a unui sistem, indiferent dacă este unul extern sau unul creat de noi. Cel creat de noi nu poate fi decât un mix de reguli din sisteme existente, la care am adus îmbunătățiri.
Pentru cei care nu înțeleg de ce e atât de mișto să faci SEO, dincolo de vanități, aș vrea să spun că ne place antrenamentul pe care Google îl face minții noastre, obligându-ne prin schimbările sale constante să ne adaptăm în permanență (uneori lunar) la situații noi, dar mai ales să găsim soluții din ce în ce mai bune la probleme noi sau vechi. Și de asta cred că noi, cei care facem SEO sau PPC nu o vom duce rău. Google ne antreneaza mintea pentru adaptare mult mai rapidă la situații noi. Ca peste tot, există destui care nu văd lucrurile așa.
Cred ca majoritatea oamenilor se pot adapta la situații noi, însă în ritmuri diferite, pe frecvențe diferite. Cei care fac SEO și PPC știu că Google accelerează această adaptare naturală omului.
Gânduri despre Inovație
context
[Am văzut că sunt oameni care cred că menirea lor este să inoveze. Lăudabil. Sigura situație cam ciudată ar fi că nu prea par a înțelege conceptul și tipurile de inovație dincolo de buzzword. Fiecare este liber să creadă și să spună ce vrea. Eu m-am activat numai pentru că oamenii de SEO și PPC au fost luați introduși în comparație aiurea, fiind considerați un soi de roboței, cu o mentalitate de “stup”, incomparabil mai slabi decât inovatorii mai sus menționați (unde or fi inovațiile lor?).]
Am încredere în oameni și în capacitatea lor de a iesi din sisteme predefinite. Însă, aleg să rămân la părerea că orice sistem nou este de fapt o sumă de principii pe care funcționează sistemele înâlnite de individul care construiește un sistem nou, cu câteva îmbunătățiri. Nimic nu se naște din senin, nimic nu dispare, totul se transformă.
Și, cum e cu inovația?
Cred că suntem produse ale timpului nostru și că tot ce putem construi azi are termen de valabilitate redus (produse, servicii, sisteme, etc, valide numai în timpul nostru și în viitorul apropiat).
Innovation is the application of better solutions that meet new requirements, unarticulated needs, or existing market needs. (*via)
și, dacă am definit în mare concepul de inovație, hai să vedem care sunt
Tipurile de Inovație
- Modelul Profit: Cum facem bani
- Rețea: Cum ne aliem cu alți oameni pentru a crea valoare
- Structură: Organizarea și alinierea de talente, resurse și bunuri
- Proces: Dezvoltarea și implementare unor metode unice sau superioare celor existente
- Performanță Produs: Dezvoltarea unor funcționalități și caracteristici diferite
- Produs – Sistem: Dezvoltare de produse și servicii complementare
- Servicii: asistența și amplificare valorilor ofertelor tale
- Canal: Modul în care ofertele tale sunt livrate clienților
- Brand: Reprezentarea ofertelor și afacerii tale
- Customer Engagement: cultivarea unor interacțiuni captivante, atrăgătoare, cu sens
*mai multe informații despre tipurile de inovație >>
Cei care știu câte ceva despre ce înseamnă SEO, care sunt indicatorii de performanță în SEO actuali (achiziție, conversie și retenție – fidelizare) și care sunt acțiunile de optimizare web și CRO (optimizare rată conversie), s-ar putea să vadă câteva interesecții cu tipurile de inovație de mai sus. Cei care nu înțeleg conexiunea, se pot documenta.