Dacă și tu crezi că rezultatele în Marketing diferă și în funcție de gradul tău de înțelegere al consumatorilor, atunci cu siguranță îți vor plăcea recomandările de mai jos, care te vor ajuta să descoperi mai multe lucruri despre economia comportamentului (Behavioral Economics). Am decis să public această listă de cărți pe blog și pentru că acum 2 ani, atunci când m-am apucat să citesc despre subiect, mi-ar fi fost tare utilă. Le-am ales pe acestea nu numai pentru că mi-au plăcut mult, ci și pentru că mi-au oferit un ajutor atât în plan profesional, cât și personal.
Deși cel mai important lucru legat de lecturi mi se pare fundamentul pe așterni informațiile, cred că fiecare poate să găsească ceva util în această listă.
8 lucruri pe care le poți învăța din cărțile recomandate
- Să dezvolți mecanisme prin care să oferi motivații de consum și să declanșezi decizia de achiziție printr-o înțelegere mai bună a lucrurilor care ne motivează (Drive)
- Să-ți faci o idee despre cum se poate gestiona o criză de PR și care sunt pașii recomandați pentru a determina un proces de răzgândire (Tratat de Răzgândire / Changing Minds)
- Cum să folosești emoțiile negative pentru a ajunge la rezultate pozitive atât în plan personal, cât mai ales în cel profesional, îndeosebi prin anticiparea problemelor și conștientizarea posibilității eșecului în orice demers (The Antidote)
- Cum să folosești puterea obiceiurilor în dezvoltarea unor produse de succes (Hooked)
- Să identifici care sunt declanșatorii și asocierile mentale pe care le facem noi, consumatorii, înainte să cumpărăm ceva. Descoperă și 10 lucruri pe care le au în comun religia și brandingul. (Buyology)
- Să conștientizezi care sunt detaliile care îi pot determina pe clienți să cumpere impulsiv sau să abandoneze cumpărăturile și care sunt diferențele între marketingul pentru femei și cel pentru bărbați (Why We Buy)
- Să descoperi rolul factorilor socio-culturali în ecuația succesului, precum și cheia specializării în orice domeniu – regula celor 10.000 ore de muncă (Outliers)
- Cum să folosești bias-urile cognitive pentru a stimula cumpărăturile ce par impulsive. Vei găsi în paginile ei și câteva explicații pentru cele mai folosite tactici de marketing (Predictably Irrational)
9 cărți de Behavioral Economics și Psihologie
- Predictably Irrational. The Hidden Forces that Shape our Behavior. Dan Ariely
- Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us. Daniel H.Pink
- The Social Animal. David Brooks
- Why We Buy: The Science Of Shopping. Paco Underhill
- Buyology: Truth and Lies About Why We Buy and the New Science of Desire. Martin Lindstrom
- Hooked: How to Build Habit-Forming Products. Nir Eyal
- The Antidote. Happiness for people who can’t stand positive thinking. Oliver Burkeman
- Changing Minds: The Art And Science of Changing Our Own And Other People’s Minds. Howard Gardner
- Outliers. The Story of Success. Malcom Gladwell
____________
P.S. Pe majoritatea le-am comandat de pe Okian.ro (excepție Hooked, pe care am luat-o de pe Amazon).