Îmi e frică. A fost primul sentiment care m-a încercat în timp ce urmam drumul șerpuit dinspre Sâmbăta de Sus către Făgăraș. M-am rugat de prietenul ce mă însoțea să mă lase să experimentez minunea măcar câteva minute . Voiam să aflu cum este să ții în frâu atâția cai putere. Au fost 10 – 15 minute pline de adrenalină, teamă și nu știu cât la sută plăcere. A fost prima oară când am condus un BMW. Se întâmpla prin 2011, dacă nu mă înșel. Între timp, nu știu ce s-a întâmplat. Poate am uitat senzația și am rămas cu impresia că brandul oferă doar mulți cai putere și un statut social. Se prea poate să fi rămas cu senzația asta și pentru că primul BMW condus nu avea gadget-uri. 🙂
BMW – un gadget pe roți
Sper să reușesc să vă transmit câteva lucruri utile legate de a doua oară experiență BMW, pe care am avut-o vinerea trecută, în prima zi de BMW XDrive Tour 2014 București (test drive).
Odată ce am testat noile modele de BMW seria 3 și seria 6, mi-am reconsiderat poziția față de ce poate să ofere acest brand auto.
În primul rând, noile modele BMW (full-option) nu sunt mașini; sunt ansambluri de gadget-uri pe roți, ceea ce îmi schimbă complet ideea despre conducătorul de BMW nou – un gadget addict, un tocilar îndrăgostit de tehnologie.
M-am bucurat să descopăr câteva opțiuni digitale interesante:
Proiecția informațiilor necesare șoferului pe parbriz. Setarea de bază a acestei proiecții afișează km/h și limita de viteză de pe șoseaua parcursă, la care poți adăuga contacte din telefon și multe alte lucruri interesante pentru orice fan al digitalului.
GPS-ul este de poveste pentru că este însoțit de un pad digital, aflat la îndemnână, pe care poți să desenezi literele localității căutate, dar și să navighezi prin meniu. Display-ul îți afișează toate localitățile care încep cu acea literă. Mi s-a părut o opțiune excelentă pentru că te ferește de accidentele provocate de neatenție – nu trebuie să te întinzi până la bord în timp ce conduci pentru a seta GPS-ul.
Ansamblul de camere video oferă și vizibilitate după colț, opțiune utilă atât pentru a ieși în siguranță dintr-un garaj, cât și în trafic, atunci când vrei să ieși dintr-o străduță laterală în bulevardul principal și n-ai vizibilitate.
Una dintre cele mai faine opțiuni mi s-a părut optimizarea vitezei în modul pilot automat în funcție de mașina din față. Astfel, dacă setezi pilotul automat pe 140 km/h, dar cel din fața ta încetinește la 120, automobilul BMW încetinește automat, adaptându-se la viteza mașinii din față și urmând să revină la setarea inițială de 140 km/h de îndată ce este posibil. Mi s-a părut una dintre cele mai faine opțiuni pentru că știu ce înseamnă să încerci să mergi pe pilot automat în afara orașului fără această minunăție. Mă vad nevoită să pun frână ori de câte ori cel din fața mea încetinește (des, foarte des), iar asta înseamnă că nu pot optimiza consumul, așa cum în mod normal ar trebui să se întâmple pe pilot automat.
BMW Test Drive
Performance Park (manevrabilitate), Peak Activity (offroad) și Innovation Lane (șosea) au fost cele 3 module pe care le-am parcurs în cadrul BMW XDrive Tour 2014 București (test drive).
Performance Park
Am parcurs testul de manevrabilitate pe AMC Kart printre jaloane care să permită testarea comportamentului sistemului xDrive în viraje și pe pista udă.
Dacă la primele ture încă mi-era teamă, la ultima tură de pistă am accelerat puțin în curbă pentru a testa stabilitatea în condiții de drift. Am realizat că ar fi trebuit să-i dau mai mult credit pentru că imediat și-a revenit la poziția corectă pe pistă. Virajele pe pista umedă mi s-au părut foarte stabile, ceea ce mi-a dat un sentiment de siguranță.
Peak Activity
2 rampe – una verticală și alta laterală – pentru testarea BMW xDrive (test făcut pe BMW X5) în mod offroad și a sistemului automat uphill/downhill din dotare.
Dacă a doua rampă, cea de urcare / coborâre laterală nu mi-a dat niciun fior, deși înclinația era destul de mare, pe prima rampă m-am urcat cu multă teamă (nejustificată).
Grație sistemului automat xDrive uphill/downhill, o accelerare constantă și activarea opțiunii au fost singurele lucruri de care am avut nevoie pentru a urca în pantă la înclinația pe care o vedeți în ultima poză. Downhill mi s-a părut partea înfricoșătoare pentru că necesita stăpânirea instinctului de autoconservare, cel care te împinge să apeși frâna la vale. Mașina coboară singură prin simpla activare a opțiunii, fără a fi necesară apăsarea frânei.
Innovation Lane (test drive pe șosea) – a fost cel mai fain moment pentru mine și pentru majoritatea participanților pentru că am avut șansa de a testa comportamentul BMW xDrive la drum.
În timpul Innovation Lane am aflat că senzorii de mișcare cu care sunt dotate noile automobile BMW acționează independent la apariția unui obstacol. Ex: frânează atunci când întâlnesc un pieton, chiar dacă noi nu apăsăm frâna, ceea ce o face o mașină destul de sigură. O altă chestie faină este că volanul începe să vibreze de îndată ce ieși de pe banda ta fără voie, adică la viteză constantă, nu atunci când apeși accelerația, pe care automobilul o asociază cu depășirea.
Am testat un BMW X5 M50d pe șosea, însă mi-am dat seama că eu nu sunt atrasă de SUV-uri pentru că nu-mi oferă suficientă interactivitate. BMW X5 se conduce singură, încetinind la nevoie foarte rapid. Mi-a lăsat senzația unei mașini foarte sigure.
Primul model testat a fost BMW 640d xDrive Gran Coupé M Sport Edition, de care m-am îndrăgostit iremediabil. Și nu, nu de design, ci de modul în care se așează pe șosea, de fiabilitatea și confortul pe care îl oferă acest automobil sportiv, perfect pentru a experimenta cu adevărat tot ceea ce poate să ofere brandul BMW.
Noile modele BMW reprezintă un mix între putere, tehnlogie, confort și siguranță, în care se simte atenția constructorului la fiecare detaliu al experienței oferite șoferului.
Mulțumirile pentru această experiență inedită merg la BMW România.