Astazi incepe GPeC Summit 2014, cea mai mare conferinta de eCommerce din Romania. Voi incerca sa va comunic cateva informatii interesante din cadrul evenimentului, pe cat posibil in timp real. Daca sunteti interesati de piata de eCommerce din Romania, va invit sa reveniti la acest articol, care va fi actualizat pe parcursul zilei.
Mihaela Nicola (The Group) – “Emotional Buying in a cyber world”
Emotional eCommerce – importanta stabilirii unei relatii emotionale in contextul comertului online. Unul dintre exemplele oferite este Net-a-Porter.com, care ofera clientilor fideli (aflati la a 4-a achizitie online) o asistenta de shopping personala.
Recomandarea The Group pentru magazinele online este gasirea unor solutii pentru gestionarea celor mai frecvente emotii cu care se confrunta clientii in mediul online: curiozitate, frustrare, rusine, anxietate.
Cum arata piata de eCommerce din Romania si care sunt cifrele tranzactiilor online cu cardul
in panel: Daniel Enescu – Daedalus, Gabriel Ghita-Mastercard Europe CEE, Horia Grozea -mobilPay, Marin Mitroi-RomCard)
– 300 mil Euro – estimat pentru platile online cu cardul catre comercianti din Ro. Jumatate din aceasta suma este reprezentata de plata utilitatilor.
– 800-900 mil Eur – estimat pentru cifra totala a tranzactiilor online din Romania, din care aprox. 70% sunt plati externe.
– 30 – 35% din tranzactiile online sunt realizate catre comercianti romani.
– Horia Grozea (mobilPay): scaderea valorii medii a tranzactiilor cu cardul poate insemna si maturizarea pietei.
– Romcard preconizeaza o crestere cu 30% a tranzactiilor online in Romania in 2014.
– 10 -12% este procentul estimat de RomCard pentru platile cu cardul, raportat la un total al tranzactiilor online de 1,3 mld (s-au luat in calcul numai platile procesate de RomCard).
– Promotorii platilor cu cardul in Ro sunt facturile (utilitati) si turismul (Tarom, BlueAir).
– Top 3 segmente eCommerce in Romania: fashion, electronice si electrocasnice si cosmetice.
Jacob Kildebogaard (Web Juice)
Serviciile de curierat, unul din factorii esentiali pentru succesul magazinelor online
in panel: Felix Patrascu – Fan Courier, Gian Sharp – Cargus, Lucian Aldescu – DPD, Octavian Badescu – SameDay Courier
– Se pare ca livrarea cu verificare este o problema comuna a furnizorilor de servicii de curierat, desi este un avantaj client important pentru piata romaneasca.
– Majoritatea furnizorilor de servicii de curierat prezenti la GPeC lucreaza la dezvoltarea unor solutii orientate catre eficientizarea procesului: livrare in aceeasi zi, completarea AWB-ului online, plata ramburs cu POS-ul, trimiterea sms-urilor asociate livrarilor cu un avans mai mare de 1h.
Chris Goward (Wider Funnel) – Optimizarea Conversiilor in eCommerce
– Galeriile de tip carusel pe homepage-ul magazinelor online distrag atentia cumparatorilor si reduc conversiile.
– ReDesign-ul este ultimul lucru pe care ar trebui sa-l faca magazinele online. Asta nu inseamna ca eShop-urile nu ar trebui imbunatatite constant prin implementarea de solutii testate, ci doar ca se recomanda schimbari treptate, cu care clientul se poate obisnui mult mai repede. 2 motive pentru a Nu realiza un ReDesign de site: nu se poate estima impactul design-ului nou asupra clientilor si dificultatea de a anticipa toate problemele derivate din noul design.
– Cercetarile de marketing online (cantitative sau calitative) trebuie corelate intotdeauna cu Testarea: rezultatele / concluziile chestionarelor online trebuie sa devina ipoteze in procesul de testare. Testarea ar trebui sa elimine cateva probleme legate de acuratetea rezultatelor, dintre care cele mai des intalnite ar fi:
- exista un singur tip de clienti si vizitatori care raspund la chestionarele online (1 singur tip de buyer persona), iar acesta este poate cel mai important argument pentru a nu generaliza rezultatele obtinute, considerandu-le valide pentru toti clientii nostri.
- formularea intrebarilor influenteaza intotdeauna raspunsurile clientilor
- respondentii sunt predispusi sa ofere raspunsuri favorabile in chestionarele online, acestea fiind de multe ori in contradictie cu actiunile lor din magazinul online.
Big Brands in eCommerce
in panel: Radu Tudor – Cora Drive, Raluca Kisescu – Avon, Radu Butufei – Carrefour Online
Cora Drive
Cosul mediu este de 4 ori mai mare decat cosul mediu din supermarket, in conditiile in care sigura optiune de plata este cea online cu cardul. Cora Drive ofera taxa unica de transport (15 lei), indiferent de volumul de produse din cos. Recurenta vanzarilor: 2,5 / luna (sunt foarte putini clienti care au cumparat doar o singura data). Cele mai vandute produse: alimente (fructe si legume) si bauturi.
Avon
Valoarea medie a cosului de cumparaturi online este de 30-40 Euro, de 2 ori mai mare decat cosul mediu din offline. Top produse vandute: rujuri si deodorante roll-on. 20.000 de reprezentati au magazine online in platforma Avon, iar acestia vand dublu fata de cei din offline.
Carrefour-Online.ro
Carrefour Online are 1.000 de clienti noi/luna. Numarul de achizitii online per client fidel: 3/luna. In top vanzari online: produse alimentare, detergenti si produse pentru curatenie, cosmetice si IT&C.
Performance Marketing
in panel: Alexandru Rada – Vibetrance, Claudiu Murariu – PadiCode, Cristian Ignat – PPC 2Parale, Marius Lazarescu – Today’s, Valentin Radu – Marketizator
Top Recomandari pentru magazinele online
-A/B Testing pentru site si NewsLetter
-Personalizarea one to one
-Recuperarea cosurilor de cumparaturi abandonate
-Focus pe UpSelling si Cross-Selling
-Prima investitie in eCommerce trebuie sa fie in site (inainte de a investi in publicitate)
-Investitii in campanii Google Adwords
-Investitii in analize, specialisti si instrumente
-Imbunatatirea experientelor online ale clientilor prin asigurarea unei bune functionari a partii logistice
Cat trebuie sa investeasca magazinele online in Performance Marketing?
40 – 50% din buget ar trebui investit in Performance Marketing, iar restul ar trebui directionat catre imbunatatirea si optimizarea magazinului online.
Comertul online pe verticala: cele mai profitabile segmente de piata
in panel: Camelia Ganga – Fashion Days, Paula Negrea – TinaR, Cristian Constantinescu – Norel Stores, Marius Dosinescu – FlorideLux, Marian Alecsiu – F64, Mihai Patrascu – evoMag, Oliver Cadogan – Vivre.ro, Radu Vilceanu – ContentSpeed, Remus Visan – Paravion.ro
– 140 mil Eur – dimensiunea pietei de Fashion eCommerce in Romania
– TinaR: “Investim foarte mult in Customer Care pentru a castiga increderea si prietenia clientilor. Am investit mult in SEO, Facebook si Newsletter (segmentare in vederea personalizarii) si personalizare sub toate formele. Instrumentele de eCommerce folosite: Marketizator si Vibetrace.”
– F64 estimeaza o scadere a comertului online pe segmentul foto cu 40% (2014 vs. 2013).
_____________
Acestea au fost cateva dintre cele mai interesante informatii prezentate in cadrul conferintei GPeC Summit 2014.