![IKEA-Ro-Comenzi-online](http://www.anamatei.ro/wp-content/uploads/2014/07/IKEA-Ro-Comenzi-online.png)
IKEA România a lansat recent serviciul de comenzi online, conform informațiilor publicate pe site-ul oficial. Pentru că am văzut câteva comentarii malițioase pe Facebook, mi-am zis că ar fi bine să ne gândim puțin la câteva lucruri:
1. Din câte am înțeles eu de pe site, este vorba de un serviciu suplimentar oferit clienților și nu de un magazin online, motiv pentru care probabil s-a și ales comunicarea prin microsite-ul inspiratiepentruacasa.ro. Mi se pare important de înțeles diferența între un serviciu de comenzi online și un produs digital, așa cum este un magazin online, pentru a nu îl judeca după standardele eCommerce.
2. Tocmai pentru că este un serviciu, mie mi se pare normal ca el să fie plătit. Un om va petrece cel puțin 30 de minute pentru: ridicare produse de la raft, poate trecerea lor pe la casa de marcat și programarea livrării lor (mie atât timp îmi ia). Dacă ne gândim așa, 49 lei nu este o sumă mare. În plus, părerea mea este că acest serviciu de comenzi online a fost gândit pentru cei care locuiesc destul de departe de București și își doresc produse IKEA, iar pentru ei 49 lei este mai puțin decât benzina pentru un drum în București.
3. Conceptul IKEA se bazează pe experiențele din magazin. Aici, câteva sute de oameni se ocupă să ofere clienților de la idei de design la sentimentul de acasă. Fiecare element este atent gândit, astfel încât să ofere o stare de bine și mai apoi să impulsioneze cumpărăturile, iar această experiență este destul de dificil, dacă nu imposibil de transpus în mediul online.
4. Dimensiunea și complexitatea site-ului actual al IKEA România face migrarea la un magazin online destul de dificilă. Dacă luăm în calcul și faptul că într-o companie ca IKEA nimic nu se face fără planificare și validare a scenariilor pe fiecare piață în parte, atunci cred că ar trebui să ne uităm la serviciul de comenzi online ca la o metodă de testare a pieței. Tind să cred că, dacă într-adevăr și-au propus să facă eCommerce în România și nu numai, vor putea pune pe roate magazinul online într-un timp rezonabil și vor reuși să migreze rapid și la mobile eCommerce prin adaptarea aplicației mobile, care deja conține toate produsele IKEA, cu stocuri actualizate la fiecare 30 de minute.
Leave a Reply