Vineri a avut loc Webstock14, eveniment la care se adună majoritatea oamenilor din mediul online românesc pentru socializare, inspirație și schimb de idei.
Manifestări creative la Webstock 2014
Comunicare – Cum găsim povestea
Tendințe în blogging 2014
Manifestări creative la Webstock 2014
Am găsit la Webstock câteva manifestări creative deosebite la cei invitați să vorbească pe scenă și la brandurile cu activări la eveniment. Cătălin Năstăsoiu, Robofun și Bitdefender au adus acel plus de creativitate, pe care îl văd necesar într-un festival dedicat mediului online.
Cătălin Năstăsoiu, Grafic Designer, a impresionat publicul cu discursul său despre dragostea de România, care l-a inspirat în conturarea unui concept inedit – pixelul Ronativ, un contur de hartă al României. Cu ajutorul lui, a început să-și imagineze diferite posturi în care poate fi folosit în concepte grafice, uneori ajutat de expresii românești consacrate. El a transpus pixelul Ronativ și pe un alt suport, realizând sculpturi ce demonstrează versatilitatea conceptului său. Cred că mare parte din cei prezenți au fost emoționați de pixelul Ronativ și l-au înțeles ca pe un manifest pentru iubirea de țară.
*sursă img: RONATIV
2 activări de brand creative
Robofun au adus un plus de distracție la Webstock 2014; au venit cu o imprimantă 3D și un scaner, ne-au pus pe un piedestal rotativ și urmează să ne trimită o sculptură mică cu bustul nostru. Procesul de realizare al sculpturii 3D durează 3h, după o machetă realizată în 2 minute de scanare a corpului.
Bitdefender au demonstrat din nou că sunt creativi și că promovarea soluțiilor de securitate poate fi distractivă. Activarea lor de brand s-a numit #safie, un joc de cuvinte simpatic – #safety și #selfie și s-a materializat într-o cabină foto. Un exemplu de #safie mai jos
sursă img: Bitdefender
Comunicare – Cum găsim povestea
Cristina Bazavan a vorbit despre câteva metode simple de a găsi poveștile oamenilor sau brandurilor: să punem întrebările corecte, să fim atenți la ce este în jurul nostru și să aducem o perspectivă nouă asupra lucrurilor cu ajutorul unui om din exterior. Câteva exemple: Vunk – Orașul Minunilor, Stofe Buhuși, Revista online Eu sunt M (*McDonald’s România).
Mai multe detalii găsiți în prezentarea ei
Tendințe în blogging 2014
Alex Negrea a vorbit despre câteva elemente importante pentru vizitatorii unui blog:
-Meniu fix – permite o navigare mai rapidă către alte categorii din site sau blog, fără scroll;
-Înlocuirea butoanelor de like cu cele de share pentru că sunt mai eficiente în creșterea traficului din Facebook;
-Butoane de social sharing mobile, nu deasupra, nu sub articol, pentru a facilita distribuția conținutului pe rețelele de socializare;
-Temele de WordPress devin tot mai simplu de folosit prin Visual Editors, instrumente care permit construirea unor pagini personalizate mai ușor, fără a fi nevoie de cunoștințe tehnice.
Vali Petcu a povestit despre lucrurile importante în blogging 2014:
– Blogul în 2014: cunoștințe tehnice, temă responsive, ușor de citit, rapid
– Scriitură: cizelată – copywriting, alegerea unor teme mari pentru blog
Puteți să răsfoiți prezentarea lui Zoso pe Slideshare.
Vlad Petreanu a vorbit despre cât de importantă este atenția pentru detalii:
-imagini și video – atenție la încadrare, lumini, prezentarea bloggerului (exe. Mazilique)
-prezentarea unui articol pe blog ar trebui să conțină: paragrafe, diacritice, imagini de calitate, idei bine conturate, exprimare simplă
Lista completă a câștigătorilor Webstock Awards 2014.
Webstock 2014: atmosfera relaxată, prilej bun de revedere cu oameni din mediul online, discuții interesante, eveniment bine organizat, ca de obicei, mulțumită echipei Evensys și Cristian Manafu.
Leave a Reply