• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / Social Media Marketing / Instagram a împlinit 4 ani

Instagram a împlinit 4 ani

WHPballoons_Instagram

Și pentru a sărbători evenimentul, oamenii de la Instagram au lansat concursul WHPballoons, prima competiție de acest fel la care am participat. Aveam niște baloane prin casă, așa c-am ieșit la pozat în Grădina Botanică din București. N-au ieșit pozele prea bine, dar m-am distrat.

Partea cea mai drăguță a venit abia după ce-am terminat de fotografiat, când am oferit baloanele copiilor ieșiți la plimbare cu părinții sau cu bunicii. Mi s-a părut amuzant să observ reacțiile trecătorilor la vederea unei tipe care se plimbă c-un buchet de baloane prin parc: unii zâmbeau, alții mă priveau mirați, dar mulți se uitau îngrijorați, ca și când aș fi avut nevoie de un control la mansardă. Să încercați! 🙂

A trecut un an și ceva de când folosesc Instagram, prilej cu care m-am gândit să notez aici câteva lucruri care îmi plac la această rețea de socializare:

Comunitatea

Cei mai mulți oameni sunt naturali și creativi, nu vezi drame personale ca pe Facebook și găsești mereu cel puțin o imagine care să te inspire. Oamenii de pe Instagram își arată mereu partea bună, spun povești despre ei prin imaginile pe care aleg să le împărtășească și ajută astfel la construirea unei rețele sociale diferite, pe care inevitabil o asociezi cu relaxarea, inspirația și creativitatea.

Un alt lucru fain mi se pare implicarea constantă a echipei Instagram în activarea comunității. Promovează proiecte deosebite realizate de instagrammeri și în fiecare weekend țin o competiție: WHP – Weekend Hashtag Project. Câștigătorii sunt promovați pe contul oficial Instagram, iar aceasta este una din puținele metode eficiente de a-ți crește comunitatea. O a doua ar fi un repost oferit de un instagrammer vechi, care are deja comunitatea formată.

Te inspiri sau înveți ceva nou

Dacă îți alegi cu grijă pe cine urmărești, feed-ul tău poate deveni o sursă de inspirație zilnică, un loc în care înveți cum să faci o sumedenie de lucruri care au sau n-au legătură cu fotografia. De exemplu, eu urmăresc tutorialele de pictură și desen ale indonezianului Veri Apriyatno.

Descoperi campanii interesante

Come See Turkey – o campanie construită în jurul Instagram. 20 de fotografi din 13 țări au fost invitați să participe într-o călătorie de 24 de zile, în care au vizitat 23 de orașe, cu scopul de a promova turismul în Turcia. Puteți găsi fotografiile lor pe #comeseeturkey sau pe contul campaniei. Mi-a adus aminte de Redescoperă România.

Un spațiu pentru artiști

Mulți artiști își promovează picturile, desenele, ilustrațiile, albumele foto sau Workshop-urile de fotografie. Instagram este locul în care poți învăța de la artiști și în care îți poți promova creațiile. Câteva exemple:

– Mustafa Seven, unul dintre cei mai cunoscuți instagrammeri din Turcia, jurnalist foto și promoter al campaniei #comeseeturkey, a lansat 2 albume de fotografii, din care unul conține numai instagrame din Istanbul. În fiecare lună, el ține și un workshop de street photography.

– Kerby Rosanes, unul dintre ilustratorii pe care i-am descoperit la Miruna, a fost inclus recent într-un album cu 50 de artiști – Sketching from the Imagination: Fantasy.

– Paula Duță nu are o comunitate mare, dar are niște creații excepționale. O găsiți și pe Facebook.

– Mona Stenseth are un magazin de print-uri în Oslo și îl promovează constant pe Instagram. Tot la Miruna am descoperit-o. Puteți citi un interviu cu ea pe Friday Illustrated.

– Vito Selma – Tipul locuiește în Cebu, Filipine și în fiecare zi publică fotografii din acest mic paradis. L-am inclus pe lista de artiști pentru că este designer de mobilier și uneori își promovează pe Instagram cele mai faine piese.

O vitrină pentru multe branduri

Instagrammerii, ilustratorii și bloggerii spun povești despre produse (Visual Storytelling). Și funcționează pentru anumite produse sau servicii: excursii, haine, bijuterii, cosmetice, restaurante, hoteluri. Câteva exemple de conturi care promovează branduri: Jane Aldridge, Jaesukkim, Katie Rodgers, Ana Morodan, Dora Virginia, Denisia, Denisa Luntraru.

Dacă nu aveți deja un cont de Instagram, ar fi fain să vă faceți. Dacă aveți deja și vreți să mă urmăriți, contul meu este mateiana.

Oct 13, 2014AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

Webstock 2014: tendințe în blogging, cum găsim povești, manifestări creativeBMW i3 - inovație și tehnologie
Comentarii: 2
  1. Ramona Joita
    3 years ago

    Din pacate, Instagram are prea putini utilizatori in Romania pentru a fi folosit ca si canal de promovare. Poate pe viitor, se vor mai strange :)

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      3 years ago

      Aduce notorietate si vanzari pentru brandurile cu produse atractive vizual. Eu mi-am luat o jacheta dupa ce-am vazut-o pe Instagram.:)
      40.000 de conturi active in Ro erau prin august (http://instagramology.ro/statistici-instagram-romania-august-2014/).

      RaspundeCancel

Leave a Reply Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

3 years ago 2 Comments Marketing, Social Media Marketinginstagram
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei