
Am adunat câteva idei privind tendințele anului 2015 în marketing digital, publicitate și online publishing, în cadrul conferinței Future of Media 2014. Dacă lucrați în marketing online, cu siguranță veți găsi niște lucruri interesante mai jos.
Sumar
Tendințe în Comunicare 2015 – Mugur Pătrașcu: Noua comunicare integrată: Conținut, Performanță și Comunitate
Tendințe în Publicitate și Publishing în 2015 – Dragoș Stanca: Programmatic Ad Trading și Elitist Publishing
Cum vor arăta agențiile viitorului – Răzvan Căpănescu: Agențiile vor livra idei și soluții de afaceri
Tendințe interesante în publicitate – Mihai Gongu: Videoblogging, Emoji, Storytelling Alternativ
Tendințe în Publicitate și Publishing 2015
Dragoș Stanca – ThinkDigital
Publishing
Zona de publishing este dominată de Social și Mobile.
Costurile pentru creație și conținut pentru aceste canale sunt în creștere.
O tendință este Elistist Publishing – Dilema Veche, DoR, Rise Project, care reușesc fie prin finanțari, fie pe bază de abonamente lunare.
Tendințe în Publicitate 2015
Împărțirea pieței de publicitate în România: Google: 65%, Facebook: 15%, Piața locală: 20%.
O tendință în Media Buying este automatizarea procesului de vânzare și cumpărare, generată de Google și Facebook. Ușurința de achiziție și performanțele sunt cauzele principale pentru scăderea pieței de publicitate locală.
Project Agora (programmatic trading) – platforma care reprezintă furnizorii locali de media online pe piața emergentă de vânzare-cumpărare automatizată de spațiu publicitar online.
Trecerea treptată de la optimizare pentru trafic generic la optimizarea pentru audiențe (OAO).
Storify your Brand
Asistăm la o revoluție a obiceiurilor de consum media (mobile), care atrage după sine și o creștere a nevoii pentru inovație.
Vom vedea tot mai multe proiecte care îmbină Publishing cu eCommerce.
Cum vor arata agențiile viitorului
Răzvan Căpănescu – Leo Burnett România – Advertising in the post-advertising age
Agențiile de pubicitate nu vor mai vinde inventare, ci mai degrabă un set de abilități. Soluția propusă clientului de o agenție s-ar putea să fie o altă companie, mai precis dezvoltarea unei afaceri noi, care va avea ca efect următorul val de ridicare al PR-ului.
Agențiile de publicitate nu vor mai livra campanii, ci idei și soluții pentru afaceri.
3 tendințe pentru agențiile de publicitate în 2015:
Poartă-te mai mult ca un Start-Up: oferă o soluție la o problemă specifică. Ex: dezvoltarea unei platforme, care după atingerea obiectivului poate fi închiriată.
Funcționează ca o companie de Audit – Consultanță
Soluția Hollywood.
Tendințe în comunicare 2015
Mugur Pătrașcu – iLeo Marketing Interactiv
Migrarea de la comunicarea digitală la comunicarea integrată.
Noul tip de integrare: Conținut (Storytelling) + Performanță (CRM și eCommerce) + Comunitate
Gândirea omului de comunicare trebuie să plece de la tipuri de ecrane, nu de la tipuri de canale.
Schimbarea direcției de strategie de comunicare: canal – media – momentul zilei.
Folosirea empatiei în comunicare pentru a ajunge la consumatori.
Comunicarea este cultură pop, trebuie să fie fluidă – “Culture Eats Strategy for Lunch” (Peter Drucker)
Social Media are întotdeauna dreptate. Ideea bună este cea care ajunge în News Feed.
Trecerea de la marketingul pentru consumatori la marketarea situațiilor, în care subiectul poate fi orice, atât timp cât consumatorii pot face o asociere cu brandul (RTM – Real Time Marketing).
Brandurile ar trebui să funcționeze ca niște redacții de știri.
Produs = comunicare și cultură. Cultura produsului ar trebui îmbogățită permanent.
O tendință este migrarea la comunicare pe orizontală.
Tot mai mulți consumatori fug din mainstream și se refugiază în micro comunități; în acest context, investiția companiilor în brand utility este esențială.
Nu aștepta masa critică, inovează!
Tendințe interesante în publicitate
Mihai Gongu – GMP Advertising
Cultura consumatorului este contextuală (formată mai degrabă de news feed-ul Facebook), iar brand-urile trebuie să se poziționeze în contextul potrivit.
Brandurile vor muta mai multe bugete către vloggeri noi.
Conținutul video interesant este produs cu smartphones, drone și GoPro-uri.
Cinema în buzunarul consumatorului (slow motion video, backwards filming). Exemplu: reclama la Bentley filmată în întregime cu iPhone 5S și montată pe iPad.
Storytelling alternativ/paralel – lasă clientul să decidă finalul poveștii sau pașii următori.
Emoji (ideograme) va prinde la generația Z și apoi la marketeri.
Viitorul nu este Google Glass, ci Oculus Rift.
Leave a Reply