Instagram Shopping: FreePeople, unul dintre brandurile faine de fashion de pe .com, folosește contul de Instagram pentru a oferi clienților atât un spațiu pentru virtual window shopping, cât și pentru a personaliza experiențele de cumpărare, transformând Instagram într-un canal de eCommerce.
- Virtual Window Shopping, un pas necesar pentru conversii în fashion
- 2 tactici de marketing pentru a genera conversii din Instagram
- 2 tipuri de campanii pentru a genera vânzări prin Instagram
Virtual Window Shopping, un pas necesar pentru conversii în fashion
Cele mai multe cumpărături de haine Nu încep dintr-o nevoie, transpusă într-o căutare conștientă pe Google sau într-un site și nici dintr-un anunț publicitar, ci dintr-o imagine văzută pe un blog (articole sau bannere), Facebook, Pinterest sau mai nou pe Instagram.
Așadar, blogurile și rețelele de socializare sunt de multe ori primul pas din procesului de cumpărare în acest domeniu pentru că generează dorință. De menționat că este o zonă în care cumpărăturile impulsive le devansează de multe ori pe cele legate de rezolvarea unei probleme și în care decizia de achiziție nu este mereu conștientizată.
Visual Marketing în eCommerce
Pentru virtual window shopping ai nevoie de branduri care să investească în creația de conținut vizual cu putere de seducție: poze de produs din toate unghiurile imaginabile, poze în context de utilizare, poze de atmosferă, prezentări 360, video, chiar și extrase video din catwalks (pentru brandurile high-end).
Dacă ne uităm puțin în piață la site-urile marilor retaileri, vom vedea că multe poze de produs sunt inutile pentru cumpărător: fără contrast (ex. Zara, Mango, H&M: cămașă albă pe fundal alb), fără context, fără prezentare video sau 360, etc. De multe ori mi s-a întâmplat să renunț la achiziție pentru că informațiile vizuale erau prea puține pentru a lua o decizie de cumpărare. O explicație ar fi că brandurile enumerate lucrează pe volume și viteză de servire a clientului, nu pe calitate.
Tocmai de aceea, brandurile care investesc în creație de conținut vizual în magazinul lor online, pe Instagram, Facebook și Pinterest au șansa să seducă destul de mulți clienți, asemenea fashion bloggers, în principiu prin imagini bine alese, în contexte interesante, mai puțin spre minimalism și mai mult în direcția construirii unei atmosfere în jurul produsului și brandului.
2 tactici de marketing pentru conversii din Instagram
Cum oferă FreePeople experiențe personalizate de shopping prin Instagram
În vreme ce multe branduri fashion încă nu au început să investească în dezvoltarea de conținut vizual special pentru Instagram (HM, Zara), iar altele lucrează la construirea unei comunități, FreePeople a trecut deja la folosirea contului lor ca eCommerce channel.
Și este destul de simplu. În descrierea contului de Instagram au pus un link nu către magazinul online, ci către aplicația Like2Buy, care oferă cu 2 opțiuni: Shop Featured on Instagram (cumpără produsele din fotografiile pe care le publicăm pe contul nostru de Instagram) și Shop your Likes (cumpără produsele din fotografiile tale preferate de pe contul nostru).
Shop Featured on Instagram: fiecare poză de pe instagram duce fie la o pagină de produs, fie la o pagină personalizată din magazinul online, care conține întreaga ținută, inclusiv accesoriile (product bundles).
Shop your Likes: aplicația Like2Buy permite conectarea cu contul tău de Instagram, de unde îți extrage like-urile oferite contului de Instagram al brandului, iar apoi te redirecționează către paginile personalizate cu ținute din magazinul lor online sau la o simplă pagină de produs.
Experiențe personalizate de cumpărare în 2 pași:
Testimoniale foto
O altă tactică pentru a crește vânzările în magazinul online prin Instagram este solicitarea unor testimoniale foto de la cliente și folosirea lor în paginile produselor aferente pentru validare socială (Social Proof), necesară pentru a genera noi vânzări.
[Este o tactică pe care n-am văzut-o încă nicăieri, dar o voi testa în curând. Sunt curioasă să văd dacă Social Proof prin Instagram Posts aduce mai multe sau mai puține vânzări decât un număr de Likes în pagina produsului.]
Colectarea testimonialelor foto se poate face printr-un email trimis după livrarea comenzii către client, în care pe lângă măsurarea gradului de satisfacție al clientului (CSI, NPS), se poate solicita și testimonialul foto, motivat printr-un discount la următoarea achiziție sau pur și simplu prin reciprocitate: un repost pe contul oficial al brandului, lucru care poate aduce noi urmăritori pentru contul instagram al clientului.
2 Tipuri de campanii pe Instagram pentru a genera vânzări în magazinul online
Fashion Bloggers Tags
Bloggerii își publică constant ținutele și uneori pun un tag sau hashtag către brandul pe care îl poartă, lucru care poate aduce vânzări, dacă se îndeplinesc 2 condiții: fashion bloggerul reușește să seducă printr-o fotografie de calitate (contrast, lumină, context interesant) și ținuta este suficient de inspirată (combinație fericită de haine și accesorii, memorabilă, pune în valoare produsul).
Exemplu: LookBookStore și FashionPaintedDreams (*mi-am cumpărat jacheta asta pe negru, după ce-am văzut o altă poză cu produsul pe acest cont)
Instagramers Discounts
O altă tactică este cea a reducerilor oferite de branduri pe conturile unor instagrameri. Aparte de conținutul vizual creat pentru brand, codul de discount poate aduce vânzări măsurabile din Instagram.
Exemplu: Daniel Wellington Watches și Lavinia Cernău
Turning yet another leaf.. November is my birth month so my Classic Sheffield @danielwellingtonwatches arrived just on time (pun intended ;)) I’m loving the classic, minimal design! You’ve got until November 30th to get your own with my 15% off code ‘lavinia’ – on danielwellington.com. Happy weekend, lovelies, and thank you always for your comments and support! ☼ #sponsored A photo posted by lavinia ↟ transylvania (@lavinia_cernau) on
Tu ai cumpăra lucruri descoperite pe Instagram? De ce da, de ce nu?