
Ce înseamnă productivitate în Marketing?
Dezvoltare prin aprofundare sau prin dobândirea unor noi abilități?
Cât timp ar trebui să consum pentru fiecare tip de monitorizare și cercetare?
Slow Marketing: campanii publicitare sau redesign site?
Mai multă Creație, mai puțin Consum
Dacă ceea ce consumi nu se transformă în creație la un moment dat, atunci ți-ai pierdut timpul. Consumul de informație trebuie controlat, iar tipul de conținut ar trebui să fie o alegere conștientă, urmată mereu de o acțiune.
Creația n-ar trebui să se rezume la campanii, conținut, și nici la marketing. Cele mai mari provocări, idei noi și schimbări de optică sunt generate prin încercarea de a construi ceva de la zero într-un domeniu nou, unde experiența nu te ajută.
Creativitatea poate fi stimulată prin mai multe metode. Cele testate de mine: un curs nou, un hobby nou, o carte bună, timp liber, schimbarea ambianței, întâlniri cu oameni noi, dezvoltarea unui proiect nou.
O altă chestie utilă pentru a-ți stimula creativitatea este să construiești un proiect doar pentru tine și să nu-l supui unui test de validare socială. Lucrul ăsta te ajută să nu uiți ce îți place cu adevărat.
Productivitate: (+ Creație) & (- Consum)*
Dezvoltarea în ambele direcții
Dezvoltarea se face atât pe verticală, cât și pe orizontală. Nu-i suficient să înveți doar pentru aprofundarea cunoștințelor de marketing, ci și pentru dezvoltarea unor noi abilități, care pot să te ajute în marketing sau să te învețe un lucru nou.
Te ajută mult să citești despre psihologie cognitivă și economia comportamentului uman. Învață noțiunile elementare de design, dar mai ales cele tehnice, dacă vrei să faci marketing online.
Timpul Optim de Cercetare și Analiză
Dacă nu știi cum ar fi mai bine să-ți împarți timpul de cercetare și analiză, ai putea încerca așa:
60% din timp – Cercetare și Analiză Activă în domeniul tău de activitate, care te va ajuta să generezi idei noi, să înțelegi datele – Web Analytics (In-Depth Google Analytics și instrumente de analiză web externe), să empatizezi cu clienții tăi (web analytics, teste, chestionare, observații interacțiuni vânzător – clienți, discuții cu echipa de vânzări și cu cea de relații clienți).
20% – Monitorizarea prin instrumente a Brandului tău (analiză preponderent pasivă),
15% – Consum conținut generat de autoritățile din domeniul tău de activitate,
5% – Cine ce a mai făcut în mediul online românesc: campanii social media, bloguri, social news feeds.
N.B. Procentele sunt estimative. Dacă le depășești prea mult, atunci probabil îți pierzi timpul cu monitorizări inutile.
Lucrurile bune se construiesc încet**
Să încercăm Slow Marketing
Nu mai avem răbdare, iar asta se vede în campanii targetate greșit și fără rezultate reale. Clienții fac presiuni pentru ca rezultatele să se vadă mâine, după o perioadă prea scurtă de pregătire. Și presiunea asta nu duce la nimic bun.
Campaniile de marketing online cu rezultate nu se construiesc în 3 zile, pe bază de resurse limitate, și nici nu se limitează la o pagină de aterizare, o setare în grabă a campaniilor și bannere făcute în două nopți. Este nevoie de timp pentru analiza audienței, domeniului și concurenței. Iar munca la o campanie nu se finalizează odată cu prima afișare. Și aici este nevoie de optimizare.
Cererea mare de rezultate imediate duce mereu la neglijarea unui aspect important: cei mai mulți clienți convertesc multichannel și multiscreen. Iar asta înseamnă că înainte de o investiție în campanii, un marketer ar trebui să investească într-un site bun d.p.d.v. tehnic, design și conținut, precum și într-o comunicare integrată de marketing.
** “Things are made slowly and in pain.” Este cel mai bun subiect de eMail găsit în ultima vreme în inbox (via BlinkList).
* Un articol bun despre productivitate – consum – creație >
Leave a Reply