Cel puțin în acest moment. Și momentul acesta este tare bun, dacă ne gândim că mai toate blogurile de modă românești au scris despre deschiderea magazinului online în România. În plus, ei au o campanie promoțională activă pe site și cupon de 25% reducere pentru următorul produs achiziționat, dacă te abonezi la NewsLetter.
Campania de lansare a magazinului online este comunicată și în offline: plasele care se dau clienților în magazin au sloganul: Cumpărături online pe HM.com. Aparte de faptul că nu au făcut plase personalizate cu URL-ul fiecărei țări (deși înțeleg problema costurilor prea mari), cumpărăturile online pe H&M sunt posibile doar dacă ai mult timp de pierdut sau vrei să faci terapie prin cumpărături.
Un scenariu de Customer Journey la care nimeni nu s-a gândit
(valabil pentru H&M local, dar și global)
Merg pe un blog de modă care promovează H&M sau pe blogul lui Maurice (singurul blog de fashion .ro în care mai găsești informații utile, tendințe și lucruri de bun simț stilistic) >
Văd o rochie H&M într-un articol de promovare a noii colecții > Nu găsesc link către rochie în articol >
Mă duc în noul magazin online H&M de pe smartphone > Nu găsesc Search Box pt. a căuta rochia > Mă plimb printre primele rochii, dar nu o găsesc >
Mă duc pe site-ul H&M pe laptop > Nu găsesc Search Box nici în varianta desktop a magazinului online > Mă plimb printre primele rochii, dar nu o găsesc >
Mă resemnez și Abandonez Căutarea > Plec de pe HM.com/ro fără să cumpăr nimic.
Sigur nu poți să-ți atingi potențialul de vânzări online fără Search Box, mai ales în cazul unui magazin de mari dimensiuni, așa cum este H&M (1.339 de produse doar în colecția nouă de îmbrăcăminte), oricât de mult timp ai avea la dispoziție și oricât de mult ai vrea acel obiect. Te enervezi și pleci fără să cumperi nimic.
Și, cum nici pe alt magazin online H&M n-am găsit search box, mă întreb dacă cineva l-a omis intenționat, astfel încât clienții să stea mai mult pe site. Un scenariu plauzibil, însă nu cumva primul motiv de a cumpăra online este economisirea timpului petrecut la cumpărături în offline? Așadar, în loc să stau 3 ore ca să văd toate produsele din magazinul online, probabil vreo câteva mii, nu mai bine fac o plimbare până la magazin?
Bineînțeles, m-a împins curiozitatea să pun câteva produse în coș. Le-am lăsat acolo și am ieșit de pe site. După 3 ore mă întorc pe site de pe același device și constat că produsele mele nu mai erau în coș. Minim 30 de zile ar trebui să rămână acolo, doar zic. La FreePeople am câteva produse în coș de 3 luni, inclusiv produse care nu se mai află în magazin, așteptând o posibilă refacere a stocului pentru ele. Beat that!
Cât despre blogurile de fashion, aici sunt 2 puncte: bloggerul putea să pună links către produsele recomandate, îmbunătățind astfel experiența cititorilor săi, iar H&M România putea să facă o cercetare de 1 zi pe Google.ro pentru identificarea bloggerilor de fashion care le promovează hainele din noua colecție și să-i roage să pună link-uri către produsele din magazinul online.
Scriam la un moment dat că mare parte din cumpărăturile de haine pe segmentul feminin sunt impulsive și încep mai mereu dintr-o poză găsită pe Instagram, Pinterest sau pe un blog și nu pe site-ul magazinului, de unde și importanța acelui Site Search Box.
Mie îmi place H&M și parcă aș fi cumpărat online, evitând astfel aglomerările celebre de la casele lor de marcat, însă nu în condițiile în care pierd mai mult timp decât în magazinul fizic.
Și, voi ați reușit să cumpărați de pe H&M?
P.S. Niște screenshots pentru posteritate, în caz că se gândește cineva să pună Search Box în site.