Avem nevoie să învățăm eCommerce. Suntem într-o piață dificilă, în care cu greu întâlnești oameni cu educație de business. Partea bună este că stă în puterea noastră să schimbăm asta, atât timp cât suntem dispuși să învățăm constant.
O radiografie tristă a comerțului online românesc
Am văzut multe magazine online deschise cu doar câteva sute de euro, fără un plan de business, fără un minim de cunoștințe de marketing online, ai căror proprietari pun întrebări sinistre:
“Dacă n-am buget suficient, atunci ce să aleg: PR, SEO, CRO, PPC, Remarketing, Afiliere, Social Media sau eMail Marketing?” sau “De ce trebuie să fac alte poze și de ce îmi trebuie un programator care să lucreze constant la site?”
Este trist, dar cam acestea sunt discuțiile cu mulți proprietarii de magazine online mici. Nu vorbesc de toți, ci doar de cei care intră într-un domeniu complet nou, fără un minim de documentare. Într-adevăr, o parte din cei care pleacă la drum fără cunoștințe de business online se trezesc la un moment dat, realizează că au de învățat niște lucruri și de investit mai mult decât au anticipat, perseverează, și reușesc să treacă de linia de plutire. Din păcate, aceștia sunt prea puțini și, de cele mai multe ori, sunt oameni aflați la a 2-a sau a 3-a afacere.
O altă idee cu care mă întâlnesc des este: “sunt proprietar de magazin online, nu trebuie să știu nimic”. Mi se pare o gândire păguboasă, pe care ar fi bine să încercăm s-o scoatem din uz. Dacă deții bugetul, nu înseamnă că n-ai nevoie de minime cunoștințe de business.
În plus, în piață încă se vehiculează mitul că a deține un magazin online este simplu, iar această idee este intens promovată de platformele la cheie, care promit marea cu sarea. Iar în aceste condiții, înțeleg de ce pare greu de crezut că un magazin online profitabil poate fi la fel de sau mai costisitor decât unul fizic.
Pentru cei care au un magazin online sau care vor să învețe mai multe despre eCommerce, există numeroase resurse gratuite, dar și evenimente dedicate, unde pot sta de vorbă cu specialiști locali și internaționali.
Un asfel de eveniment este și TeCOMM, desfășurat în 4 orașe din România: București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iasi.
De ce să participi la TeCOMM 2015 București
Primești idei pentru creșterea traficului și vânzărilor magazinului online în cadrul conferinței
Descoperi lucruri noi despre optimizarea unui magazin online în cadrul celor 16 workshops
Ai ocazia să stai de vorbă cu specialiști din industria de eCommerce în pauzele de networking
Structura evenimentului
2 zile de prezentări, workshops și dezbateri despre comerțul online, susținute de specialiști, antreprenori și investitori cu experiență în domeniu, care îți vor oferi soluții practice la o parte din problemele legate de optimizarea și creșterea vânzărilor într-un magazin online.
50 de speakeri din UK, Germania, Rusia, Olanda, Cehia și România vor dezbate tendințele industriei de eCommerce, vor prezenta studii de caz și tactici de optimizare a vânzărilor și costurilor unui magazin online celor peste 400 participanți.
7 mai – Conferința și workshop-ul RoMagento (desfășurat în paralel), care se adresează dezvoltatorilor de magazine online pe platforma Magento.
8 mai – 12 Workshops de SEO, CRO, Logistică, Trademark și Analytics; în paralel se va desfășura Markday, eveniment compus din 6 workshops dedicate specialiștilor în marketing digital.
5 prezentări pe care să nu le ratezi la TeCOMM București
Loyalty Killers. How to keep your best customers – Maciej Wyszynski (Sociomantic)
Moving from Analytics to Digital Intelligence by creating value for the user – Ralf Haberich (Webtrekk)
Convert the “Non-Converting” Traffic – Dr. Karandeep Singh (Digital Annexe)
Why Tag Management Systems are a Game Changer – Russell Sutton (ConversionWorks)
Links Beyond SEO – Unmask Strategies, Identify Risk & Boost Influence – Răzvan Gavrilaș (CognitiveSEO)
Te poți înscrie aici la TeCOMM București, iar dacă te grăbești, s-ar putea să mai prinzi un bilet la preț redus.
Leave a Reply