Campaniile de publicitate pe Instagram nu sunt o noutate, dacă ne gândim că primele opțiuni de ads au fost lansate prin 2013, însă informațiile despre ele sunt destul de puține. Abia săptămâna trecută am văzut cum arată o astfel de campanie în feed-ul meu de Instagram, deși am cont de vreo 2 ani și petrec destul de mult timp în rețea.
Din câte înțeleg, Instagram Ads sunt rezervate unui număr mic de branduri sub pretextul că platforma de publicitate este încă în teste. Recent, Instagram a introdus și ads interactive de tip carusel, similare cu cele de pe Facebook.
Prima campanie publicitară din feed-ul meu a fost la GoPro, ad în format video, suprapus unei poze publicate în mica mea comunitate. Nu știu dacă l-aș numi chiar intestițial, dar sigur l-aș cataloga drept intruziv. S-a afișat doar câteva minute, iar a doua zi nu l-am mai găsit, deși mă gândeam să fac o captură video.
Mi s-a părut o metodă ciudată de a livra un video ad – a început să ruleze în loop peste o poza din feed abia la scroll, dându-mi senzația că aș avea vedenii. Oare mai sus am văzut somon pe pat de legume sau un clip filmat la o cursă moto? Și nu glumesc, puteți să vedeți în screenshot-urile de mai jos.
Video ad-ul GoPro era similar cu cel de mai jos.
Mai au de lucrat la contextualizarea ad-urilor pentru că somonul și motocicletele chiar n-au nimic în comun, iar asta pare destul de ușor de făcut prin hashtags.
O chestie interesantă este că Instagram Video Ads par să fie targetate în funcție de interese, iar aici n-am găsit prea multe informații care să-mi confirme bănuiala, în afara faptului că urmăresc contul de GoPro pe Instagram.
GoPro a reușit să-și crească comunitatea pe Instagram de la 1.9 milioane la 4.2. milioane de followeri într-un singur an (februarie 2014 – februarie 2015) și se pare că această creștere este datorată conținutului video, conform unor cifre publicate de AdWeek.
În aceste cifre intră atât conținut plătit, cât și conținut branded neplătit. Ar fi interesant să știm datele cu privire la eficiența campaniilor video pe Instagram, însă aceste informații, precum și bugetele de publicitate investite nu sunt încă publice.
Ca utilizator, nu-mi pare rău că se amână accesul public la platforma de publicitate, iar asta pentru că obligă brandurile să genereze conținut orginial (lucru tare greu pe instagram), să muncească pentru a câștiga o comunitate și să mă atragă the old fashion way.
Alte 2 chestii interesante despre Instagram: un articol fain despre pozele #fromabove și câteva recomandări pentru video pe Instagram.