Pentru că se vorbește mult despre storytelling, m-am gândit îți povestesc câteva ceva despre Storify.
Este un instrument de digital storytelling, care îți adună într-un singur loc povești publice de pe rețelele de socializare. Mi-a plăcut de când l-am văzut la DoR – #Noiinceputuri și mi-am zis că-i musai să-l testez.
Din ce am văzut până acum, Storify este folosit frecvent de jurnaliști. Are o variantă gratuită, așa că îl poți încerca și tu, mai ales dacă ai un brand în grijă și vrei să-ți aduni toate poveștile pe un anumit subiect sub aceeași umbrelă, iar apoi să le incluzi într-un articol pe blog sau pe site.
Plus că, dacă ai un brand destul de cunoscut, acum poți folosi mai ușor conținutul generat de utilizatorii tăi pe rețelele de socializare. Singura cerință este ca status-urile, imaginile, clipurile și link-urile să fie publice.
5 lucruri de știut despre Storify
- Dacă la un simplu search în admin nu îți găsești status-urile Facebook sau pozele de pe Instagram, atunci alege varianta Embed URL.
- Imaginea din copertă se schimbă ușor, doar că opțiunea este destul de ascunsă. Se rezolvă cam așa: mergi cu mouse-ul peste poza din poveste, cea pe care vrei s-o alegi pentru copertă, și dă click pe icon-ul de imagine. Dacă nu ai o imagine suficient de bună pentru povești, din păcate nu prea ai altă opțiune să schimbi coperta.
- Embed-ul în blog sau în site se face din varianta publicată.
- Poți edita oricând o poveste deja publicată
- Este gratuit doar pentru conturi individuale; cei care doresc să colaboreze pe aceeași poveste fiind nevoiți să-și ia un cont premium.
Exemplu de poveste creată cu Storify din status-uri publice pe Facebook
P.S. Am descoperit recent și Maptia, o comunitate de povestitori și fotografi, unde găsești o serie de povești interesante culese din întreaga lume.